Článek
Škoda 110 R, elegantní kupé vyráběné v průběhu sedmdesátých a začátkem osmdesátých let, patří dodnes mezi legendární mladoboleslavské vozy. Za to vděčí nejen svým tvarům, které si okamžitě získaly přízeň tehdejších motoristů, ale také nespočtu závodních verzí, z nichž jedna nese dokonce ikonickou přezdívku „Porsche Východu“.

Škoda 110 R se stala základem pro řadu úspěšných závodních speciálů.
Není tedy překvapením, že se právě model 110 R stal dalším z pokračovatelů seriálu Ikony, ve kterém mladoboleslavští designéři propůjčují historickým vozům moderní tvary ve stylu aktuálního designového jazyka Modern Solid.
Za návrhem vize novodobé Škody 110 R kupé stojí Richard Švec, designér a člen týmu digitálního modelování ve Škoda Design, který je jedním z fanoušků modelu. V rámci jeho transformace do moderní podoby se však úmyslně nenechal strhnout k přílišnému retru.
„Retro cestou jsem se vydávat nechtěl, mým cílem bylo přinést úplně novou podobu s promyšleným náznakem charakteristických prvků ‚erka‘,“ uvedl Švec. „S jednotlivými prvky jsem musel pracovat velmi opatrně, abych k retru nesklouzl, ale abych současně zachoval identitu 110 R.“
Novodobá vize Škody 110 R tak znovu pracuje s velmi jednoduše řešenými plochami a minimem rušivých prvků. Rozšířené blatníky a detaily jako kola s centrální maticí, žebrování v kapotě nebo vnitřní ochranný rám v kabině jsou pak vzpomínkou na závodní úspěchy odvozených modelů, včetně Škody 130 RS.
Mezi výrazné prvky vozu patří zejména příď bez tradičních kulatých lamp, které nahradil černý prvek kolem celé přídě inspirovaný motivem Tech-Loop, uvedeným společně s konceptem Vision O. Do černého pruhu jsou integrované senzory a po stranách vidíme vertikální denní svícení. Hlavní světlomety jsou skryté pod odsuvnými kryty v masce.
Při pohledu z profilu zaujmou kamery na konci předních blatníků, nahrazující zpětná zrcátka, nebo černé plochy za předními dveřmi (pod zadními okénky), upozorňující na nasávací otvory, které by mohly pomáhat s chlazením prvků pohonného ústrojí.

Autor konceptu Richard Švec u originálního kupé Škoda 110 R
Záď je pak svým tvarováním podobná přídi. Opět vidíme černý pruh přes víko kufru, protažený až do zadních boků, do kterého jsou zřejmě integrována i zadní světla. Uprostřed zadního panelu je pak výrazný nápis Škoda, který je podobně jako menší nápis vpředu osvětlený. Jméno značky zdobí také zadní okénka a kryty kol.
Koncept byl vytvářen jako elektromobil, nicméně od začátku do konce šlo pouze o designové cvičení, které začínalo skicováním na papíře a celek vznikl na počítači, včetně 3D modelu. Produkční verzi proto neočekávejme.