Hlavní obsah

Škoda představuje ostře řezané kombi, předzvěst elektrické octavie

4:13
4:13

Poslechněte si tento článek

Automobilka Škoda v Mnichově představila koncept Vision O. Elektrické kombi má ukázat nový designový směr značky pro příští roky, inspiruje se v něm třeba i elektrická octavia příští generace.

Koncept Škoda Vision OVideo: Škoda Auto

Článek

I přes nesmírnou popularitu crossoverů a SUV se Škoda prezentuje vizí elektrického kombi. Na svoji tradiční karosářskou verzi tak nezapomíná, studie předpovídá design chystaných novinek pro příští roky.

Vůz o velikosti mezi dnešní octavií a superbem měří na délku 4850 mm, na šířku 1900 mm a na výšku jen 1500 mm. Zaujme extrémně hranatými detaily přídě i zádě. Rozvíjí nový jazyk Modern Solid se specifickým tvarem přední masky a zadními svítilnami ve tvaru písmene T.

Design modelu je aerodynamicky optimalizován pro maximální účinnost. Přední část vozu je vybavena aktivními žaluziemi, které otevírají chladicí otvory, zatímco kanály po stranách odvádějí přebytečný vzduch směrem ke kolům.

Tvar kol je aerodynamicky optimalizován pro zvýšení dynamického výkonu. K lepšímu proudění vzduchu přispívají také zapuštěné kliky dveří. Kapota má navíc dva ventilační otvory, které snižují aerodynamický odpor.

Minimalismus i s tlačítky

„Vision O jsme navrhli z pohledu zákazníka – vytvořili jsme vůz na základě jeho zkušeností. Dnes žijeme ve světě plném hluku a složitosti, a proto je pro nás hlavní jednoduchost. Vision O nám přináší zpět jasnost a klid v designu a funkčnosti,“ řekl šéfdesignér Oliver Stefani.

Pro Škodu jde uvnitř o velký skok, o posun k holistickému přístupu a minimalismus, zároveň však nezapomíná na praktičnost. Nechybí tlačítka pro klíčové funkce a chytrá řešení.

Nabízí více než 650 litrů zavazadlového prostoru (přes 1700 litrů se sklopenými sedadly). V souladu s filozofií značky má také něco navíc v podobě nových funkčních prvků, jako je přenosný Bluetooth reproduktor a plně integrovaná lednička.

Koncept nabízí také čistič obrazovky a speciální úložný prostor pro nabíjecí kabely v zavazadlovém prostoru. Praktické magnetické bezdrátové nabíjecí podložky ve středové konzoli zajišťují pohodlné a efektivní nabíjení telefonů pro všechny cestující.

Netradičně řešené jsou displeje. Horizontální displej o délce více než 1,2 m se rozprostírá po celé délce palubní desky, takže důležité informace jsou přímo v zorném poli řidiče a zlepšují vnímání údajů.

Obrazovka hlavního infotainmentu je umístěna vertikálně a umožňuje uživatelům plynule přepínat mezi různými úrovněmi informací a ovládat funkce na horizontálním displeji. Řidič může horizontální displej ovládat pomocí dotykové obrazovky hlavního infotainmentu nebo pomocí centrálního otočného tlačítka na středové konzoli.

Škoda se uvnitř chlubí i cirkularitou materiálů. Například středová konzole, loketní opěrky, palubní deska nebo volant, je potažena materiálem Ultrasuede NU, který obsahuje 65 % rostlinných složek.

Nový styl brzy na silnicích

Jelikož jde o designovou studii, automobilka se nezmiňuje o konkrétních parametrech pohonu studie. Jisté je, že jde o elektromobil. Nový designový jazyk příští rok přiveze malý elektromobil Epiq, který se v Mnichově ukázal velmi blízko sériovému stavu. Na opačné straně bude stát sedmimístné SUV vycházející z konceptu Vision 7S a právě také sériové elektrické kombi.

„Náš závazek vůči zákazníkům, kteří nám od roku 2016 důvěřují jako lídru v segmentu kombi, je naší motivací k realizaci studie Vision O: kombinace inovativního designu, zavazadlového prostoru o objemu více než 650 litrů, funkcí autonomního řízení a intuitivní asistentky s umělou inteligencí,“ řekl na mnichovské premiéře předseda představenstva Škody Auto Klaus Zellmer.

Vision O navazuje na dlouhou tradici škodováckých kombi. Se třemi miliony prodaných vozů Octavia Combi od roku 1998 ve čtyřech generacích přispěla kombi verze významně k celosvětovému úspěchu této modelové řady.

K těmto číslům pomohl také Superb Combi, kterého se od roku 2008 prodalo 650 000 kusů. Mezi první modely Škoda, které lze považovat za předchůdce segmentu kombi, patří L&K 110 a Škoda 1101 Tudor Station Wagon.

Související témata:

Výběr článků

Načítám