Článek
Vzhledem k místu vzniku má motocykl pro Česko velký historický význam a hodnotu, uvedl vedoucí vývoje podvozku a agregátu Škody Auto Martin Hrdlička.
„Zaujímá rovněž výjimečné místo v historii inovací v oblasti dopravy, neboť jej firma - předchůdce společnosti Škoda Auto - představila jako vůbec první motocykl na světě se čtyřválcovým řadovým motorem,“ poznamenal. Exponát v Římě je jediným dochovaným na světě.
Zatím se s italskou stranou řešila zápůjčka motocyklu na jeden rok. „Firma Škoda nabízí, že by motocykl byl zapůjčen na delší časové období, v tomto období by byl plně zrenovován a firma by si v té době vyrobila repliku pro vlastní muzeum,“ řekl prezident Petr Pavel. Škoda Auto má muzeum v Mladé Boleslavi.

„Pokud by taková nabídka byla pro italskou stranu přijatelná, pak by se vám vrátil motocykl v podobě, v jaké byl vyroben,“ dodal Pavel při debatě s pracovníky římského muzea. Ti podobný postup nevyloučili.
Model CCCC z roku 1904 byl jedním z prvních čtyřválcových motocyklů. Konkrétně jej poháněl řadový čtyřválcový motor o objemu 570 cm³. Přinesl revoluci nejen díky svému technickému řešení, ale i díky úspěchům na závodních tratích.
Pavel návštěvou muzea završil dvoudenní cestu po Berlíně a Římě, kde se zúčastnil čtvrté mezinárodní konference pro obnovu Ukrajiny.