Článek
25. června 1905 vyhrál Václav Vondřich na dvouválcovém motocyklu L&K CCR významný závod Coupe Internationale des Motocyclettes v Dourdanu.
Václav Vondřich (1874–1943) byl vyučený pilníkář a český průkopník cyklistiky. Dva roky po založení mladoboleslavské společnosti Laurin & Klement začal z jejích komponentů vyrábět jízdní kola (1897).

Václav Vondřich
V roce 1902 získal jako 26. v pořadí v Praze řidičský průkaz a již v září 1902 v sedle mladoboleslavských motocyklů dosáhl řady vítězství v Čechách, Rakousku, Německu i v Itálii.
Od 26. února 1904 byl již továrním jezdcem dynamicky rostoucí firmy Laurin & Klement. Status zatím neoficiálního mistrovství světa měl tehdy podnik Coupe Internationale des Motocyclettes, pořádaný 25. září 1904 ve francouzském Dourdanu. Zpočátku vedoucí Vondřich doplatil na hřebíky rozsypané na trati, dojel až pátý.

Závody motocyklů v Dourdanu
Napřesrok, 25. června 1905, se pojistil koženou brašnou na zádech, se zásobou náhradních dílů a nářadí. Přezdívali mu „cestující kovář“. Po 216 km, čtvrtém z pěti kol, se Vondřich ujal vedení, dvouválec L&K CCR zvítězil před stroji z Anglie, Francie, Německa a Rakouska s časem 3:05.15. Na rovinách dosahoval rychlosti přes 100 km/h.
Od jízdních kol k automobilům
Společnost Laurin & Klement, založená v roce 1895, začínala nejprve výrobou jízdních kol pod označením „Slavia“. V roce 1899 začala firma kreslit vlastní návrhy motocyklů, které měly buď vzduchem, nebo vodou chlazené motory.
Motoristická cesta značky na dvou kolech začala již v roce 1901 a v březnu 1904 byl model Laurin & Klement CCCC jedním z prvních čtyřválcových motocyklů na světě. Vrcholného úspěchu v oblasti motocyklů dosáhla mladoboleslavská firma vítězstvím v Dourdanu v roce 1905.
Následně byla výroba motocyklů postupně utlumena, aby se mohla dvojice soustředit na rozvíjející se automobilový průmysl, který byl vnímán jako perspektivnější. Tehdy firma dosáhla řady úspěchů, a to jak v motoristických soutěžích, tak v prodejích zákazníkům v celé Evropě, a dokonce i v zámoří. Po spojení s plzeňskou strojírenskou skupinou v roce 1925 byla přijata značka Škoda.
Od roku 1991 je Škoda Auto pod hlavičkou koncernu Volkswagen, který se z tehdejšího regionálního lídra trhu stal globální automobilkou.