Hlavní obsah

Škoda Auto má novou centrálu. Sestěhuje přes dva tisíce pracovníků, místa budou sdílet

Mladá Boleslav

Více než dva tisíce především administrativních pracovníků stěhuje mladoboleslavská automobilka Škoda Auto do jednoho objektu, na dohled dosavadnímu „Pentagonu“ na třídě Václava Klementa. Má to ovšem háček. Pracovat tu mají sice dva tisíce lidí, ale kancelářských míst je o pět stovek méně.

Stavba Laurin & Klement Kampusu, nového sídla Škody AutoVideo: Škoda Auto

 
Článek

Jedná se o nezvyklý koncept sdílených míst, který je postaven na předpokladu, že ne všichni jsou každý den v práci. Nikdo nemá pevně dané místo a každý si musí stůl a židli u monitoru předem rezervovat.

Automobilka dokončila stavbu takzvaného Laurin & Klement Kampusu, kam se mají soustředit různá oddělení dosud rozptýlená v budovách a kancelářích všude po městě. „Statisticky víme, že čtvrtina lidí je vždycky pryč. Mohou být na pracovní cestě, nemocní, na dovolené a období koronaviru víc otevřelo i možnost práce z domova,“ vysvětlil projektový manažer Škoda Auto Miroslav Nevlida.

Pracovník bude mít jen svůj box na osobní věci nebo třeba na šanon a propisky či oblíbený hrnek na kávu a bude si vše na pracoviště nosit. Po skončení práce zase vše odstraní, aby případně mohl pozici obsadit někdo další.

„Jde nám o efektivitu. Pracovník si zarezervuje místo poblíž někoho, koho bude v tu chvíli potřebovat k ruce, a pak zase může zarezervovat místo jiné,“ uvedl předseda představenstva automobilky Klaus Zellmer.

Kromě toho se nejedná o klasické kanceláře, ale většinou o otevřené prostory rozčleněné nábytkem. „Pokud chce někdo telefonovat a rušil by kolegy, může využít telefonní budku,“ ukázal Nevlida na vyčleněný prosklený box na kraji místnosti. K dispozici jsou i konferenční místnosti různých velikostí.

Některá oddělení, pro která by nebyl tento koncept přínosný, což je třeba účetní oddělení, zůstanou vyčleněná v jiných budovách poblíž nové stavby. Sestěhováním do kampusu uvolní automobilka pronajímané prostory ve městě a uspoří na nájmech. Administrativní pracovníci uvolní i některé objekty v areálu továrny, kde se v budoucnu počítá s přestavbu a využitím k výrobě.

Nový komplex, skládající se ze čtyř pětipatrových budov, je podle vedení firmy navržen tak, aby podporoval spolupráci mezi odděleními a splňoval nejvyšší standardy udržitelnosti. Například na střechách jsou dvě stovky solárních panelů na výrobu energie, rolety pak odcloní sluneční záření a sníží nároky na klimatizaci.

V přízemí je i kantýna pro zaměstnance a veřejně přístupná kavárna. K dispozici je více než 680 parkovacích míst, 138 nabíjecích stanic pro elektromobily a vyhrazený prostor pro zajištění jízdních kol. Nové sídlo je pojmenované po zakladatelích automobilky Václavu Laurinovi a Václavu Klementovi.

Za volantem modernizované Škody Octavia: Funguje lépe, i s novým základem

Testy

Pět škodovek, které neznáte

AutoMoto

Výběr článků

Načítám