Článek
Podle šéfa podniku má VW výrobky a špičkové technologie, po kterých je poptávka. Teď jde o to, zvýšit produktivitu a zjednodušit procesy, řekl Blume. Jen hospodářsky silná firma může nabízet jistotu zaměstnání, dodal.
Předsedkyně zaměstnanecké závodní rady Daniela Cavallová ale uvedla, že v zaměstnancích zanechalo hluboké stopy zrušení garance pracovních míst a fakt, že společnost nevyloučila možné zavírání některých německých závodů. „Důvěra ve vedení společnosti výrazně utrpěla,“ sdělila podle agentury DPA Cavallová v interním příspěvku podnikové rady.
Cavallová na setkání také představila aktuální průzkum, který mezi zaměstnanci provedla celopodniková rada. Vyplývá z něj, že pouze 16 procent zaměstnanců VW věří, že pro představenstvo jsou ekonomická efektivita a zajištění pracovních míst dvě stejně důležité položky. V roce 2021 tomu ještě věřilo téměř 40 procent firemních pracovníků.

Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, se potýká s americkými dovozními cly, sílící konkurencí z Číny i s novými domácími předpisy zaměřenými na urychlení přechodu na elektromobily.
Vedení firmy a odborový svaz IG Metall se proto na konci prosince 2024 dohodly na restrukturalizačním programu, který do roku 2030 v Německu počítá s rušením 35 000 pracovních míst. Na oplátku VW znovu zavedl dříve zrušenou záruku garance pracovních míst a prodloužil ji do roku 2030.

