Článek
Podobně jako Toyota bylo i BMW v minulosti kritizováno za svůj opatrný přístup k elektromobilitě. Značka například sdílela platformy mezi elektromobily a vozy se spalovacími motory, prosazovala pestrou nabídku pohonných ústrojí a jako jedna z mála evropských automobilek nehlásala termín, ke kterému se spalovacími motory definitivně skončí.
Vlažný přístup k elektromobilitě se v minulém roce značce evidentně vyplatil, přesto se za první čtvrtletí nevyhnula propadu zisků o 23 procent. Prodeje elektrifikovaných vozidel se jí však meziročně zvýšily o 32 procent, jak uvádí Inside EV’s.
Vedení společnosti nicméně během nedávného výročního setkání akcionářů varovalo před příliš důrazným protežováním čistě elektrické mobility. „Ambiciózní politické cíle bereme vážně, ale nevěříme v technicky jednostranné regulace, které omezují nabídku,“ řekl generální ředitel BMW Oliver Zipse.
„Stejný princip platí i pro oběhové hospodářství. I zde může investice umožnit a stimulovat pouze komplexní přístup. Protože jako samostatná technologie vede e-mobilita do slepé uličky - to je nyní jasné. Rozdíly jsou prostě příliš velké, a to i jen v rámci Evropy,“ cituje slova Zipseho web Inside EV’s.
Rozdíl v rámci Evropy je přitom patrný například na prodeji elektrifikovaných vozidel v Belgii a v Itálii. Zatímco v Belgii tvořily elektrifikované vozy téměř 60 procent prodejů, na italském trhu to byla pouze čtyři procenta.

Prototyp nové generace BMW M3 na základech platformy Neue Klasse.
V oblasti elektromobility přitom automobilka BMW patřila k inovátorům, jak dokazují modely i3 a i8, které předběhly dobu. V blízké době navíc očekáváme premiéru prvních vozů nové generace, postavených na platformě Neue Klasse, která by měla přinést další výrazný skok kupředu.
V nabídce značky ale zákazníci dodnes najdou čistě spalovací motory, různé typy hybridů, plně elektrické vozy a v budoucnu by se nabídka měla rozšířit také o vozy využívající technologii vodíkových palivových článků, na jejímž rozvoji automobilka spolupracuje s Toyotou.