Článek
Abarth v současné době prodává pouze elektromobily, přičemž v srpnu 2024 ukončil výrobu benzínových modelů 595 a 695. Tehdy totiž byla vyřazena i předchozí generace Fiatu 500, na kterém byly tyto modely založeny.
Zpětná vazba od zákazníků ohledně elektrických modelů Abarth 500e a 600e však značku přiměla k přehodnocení její strategie.
„Zákazníci Abarthu chtějí spalovací motor nejen kvůli výkonu, ale také proto, že si v podstatě auto kupují a pak si ho upravují vlastníma rukama,“ řekl v rozhovoru pro britský Autocar Gaetano Thorel, evropský šéf Fiatu a Abarthu. „U elektrického modelu to není možné, takže je to pro ně omezení – nemohou se dotknout motoru, a proto s námi klub Abarth není moc spokojený.“
Thorel potvrdil, že upravená platforma Fiatu 500e, na které Fiat oproti původním plánům nakonec postavil hybridní model nové pětistovky, teoreticky dokáže nabídnout i větší výkon. Nicméně motor modelu 500 Hybrid – atmosférický tříválec o objemu 1,0 litru s výkonem 64 koní – „to nedokáže“, řekl Thorel.
Vzhledem k tomu, že je novinka založena na platformě navržené výhradně pro elektrický Fiat 500e, a proto využívá malý motor, je zde jen málo prostoru pro cokoli mnohem většího nebo vyžadujícího mnohem lepší chlazení než stávající litrový agregát.
Existuje také překážka, o které je třeba vyjednat návratnost investic do vývoje nového spalovacího modelu 500 Abarth, vzhledem k tomu, že se jedná o produkt pro úzkou skupinu zákazníků. Nicméně „se snažíme,“ řekl Thorel.
Bez ohledu na to, zda se nový spalovací model 500 od Abarthu uskuteční, jsou Thorelovy komentáře prvním náznakem, že by se Abarth mohl v budoucnu odchýlit od své předchozí strategie nabízet pouze elektromobily. To by mohlo mít významné důsledky pro větší model 600, stejně jako pro jakékoli budoucí modely, které by byly pro Abarth zvažovány.


