Článek
Nový Fiat 500 Hybrid bude k dispozici jako hatchback s jedním párem bočních dveří, jako „3+1“ s protisměrně otvíranými zadními dveřmi na pravé straně, i jako polo-kabriolet se stahovací plátěnou střechou.
Vizuálně je téměř totožný se svým elektrickým sourozencem 500e. Jediným výrazným exteriérovým rozdílem je přepracovaná přední mřížka, která musí zajistit dostatečný přívod vzduchu pro chlazení spalovacího motoru. Kdo by ovšem čekal dvanáctistovku z koncernových sourozenců či z většího Fiatu Grande Panda, byl by zklamán. Pod kapotou pracuje pouze litrový tříválec doplněný o 12V mild-hybridní technologii.

Fiat 500e
Jde o stejnou konfiguraci, jakou využíval předchůdce, ovšem s mírně sníženým výkonem. Agregát nyní produkuje pouze 48 kW. Výkon se přenáší na přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.
Interiér vozu přebírá architekturu elektromobilu, včetně 10,25palcového dotykového displeje infotainmentu.
Rozdíl však najdeme ve středu palubní desky – řadicí páka manuální převodovky dostala vlastní konzoli a je hezky po ruce vedle volantu, podobně jako u minulé generace.
Dynamika vozu jasně naznačuje jeho určení pro klidný městský provoz, o kterém hovoří i samotná automobilka. Hatchback zrychlí z 0 na 100 km/h za 16,2 sekundy, těžší kabriolet potřebuje 17,3 sekundy. Maximální rychlost je 154 km/h a spotřeba paliva by se měla pohybovat na podobné úrovni jako u předchozí generace.
Rozhodnutí postavit spalovací verzi na elektrických základech je přímou reakcí na legislativní změny. Původní model Fiatu 500, jehož technický základ pamatoval ještě rok 2007, narazil na nové předpisy EU o kybernetické bezpečnosti. Modernizace staré platformy a její následná opětovná homologace by si vyžádaly neúměrně vysoké náklady. Jako ekonomicky nejefektivnější řešení se tak ukázalo osazení moderní elektrické platformy spalovacím motorem.

S tím souvisí i místo výroby. Produkce hybridní pětistovky se přesouvá z polských Tych do italského závodu Mirafiori, kde vzniká i elektrická 500e. Jde o strategický tah, který má pomoci vytížit italskou továrnu. Prodeje elektrické 500e (a její sportovní verze Abarth) totiž nenaplnily očekávání, což v loňském roce vedlo k opakovanému pozastavení výrobních linek.
Generální ředitel Fiatu Olivier François přiznal, že nový hybrid má zajistit produktivitu závodu Mirafiori a zároveň slouží jako důkaz, že značka reaguje na reálnou společenskou poptávku.
Výroba verzí pro evropské trhy s levostranným řízením začala minulý týden, české ceny však zatím nejsou na světě. Výroba v dražší Itálii nicméně znamená vyšší výrobní náklady. Fiat očekává roční produkci přesahující 100 tisíc kusů.






