Hlavní obsah

Robotické taxíky zvládly během pár minut nabourat stejné auto v různých částech města

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Provozovatel robotických taxíků Waymo musel vylepšit software svých vozidel poté, co dvě z nich zvládla během několika minut nabourat do stejného auta na dvou různých místech.

Foto: Waymo

Autonomní vozidlo společnosti Waymo

Článek

Společnost Waymo, známý provozovatel robotických taxíků v několika amerických městech, musela v prosinci loňského roku řešit zajímavý problém, jak upozornil The Drive. Kvůli nehodám, kdy dvě různá vozidla nabourala do stejného pick-upu na dvou různých místech jednoho města, bylo nutné jejich svolání a upravení softwaru.

K nehodám došlo 11. prosince loňského roku ve městě Phoenix, kdy se robotické taxíky setkaly s vozem odtahové služby, který údajně „nesprávně“ odtahoval pick-up připojený za zadní část, takže jeho příď směřovala do protisměru. K první nehodě navíc mělo dojít na křižovatce, kdy souprava zasahovala do dvou pruhů.

Řídicí jednotka robotického vozu Waymo špatně vyhodnotila, jakým směrem se souprava vydá, a došlo k drobné kolizi s odtahovaným pick-upem, během které měly vzniknout jen malé škody. Vůz odtahové služby měl navíc z místa nehody odjet.

Foto: Waymo

Chrysler Pacifica vybavený pro autonomní jízdu od společnosti Waymo

O několik minut později se do kontaktu se soupravou dostal jiný robotický vůz Waymo a opět došlo k drobné kolizi. Obě robotická vozidla byla v době nehod prázdná, nedošlo k žádným zraněním a škody na vozidlech měly být minimální.

Společnost Waymo, do které investuje i Google, ke kolizím přistoupila s maximální odpovědností. Kontaktovala místní policii, státní úřad pro veřejnou bezpečnost i národní agenturu pro silniční bezpečnost. Následně své robotické taxíky dobrovolně stáhla a upravila jejich software. Od 12. ledna tak všechny vozy pracují s jeho novější verzí.

Ačkoliv tyto nehody působí spíše komicky, opět ukazují na velmi komplikovaný vývoj technologie autonomního řízení, která musí být připravena i na neobvyklé situace, které by pro běžného řidiče nepředstavovaly prakticky žádnou větší výzvu.

Vedení robotaxíků Cruise chybovalo ve spoustě případů, zjistil audit

AutoMoto

Reklama

Související témata:
Waymo

Výběr článků

Načítám