Hlavní obsah

Renault 4 přijíždí ve stylové užitkové verzi

2:19
2:19

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Kompaktní elektrický crossover Renault 4 navazuje na tradice a přijíždí v užitkové verzi, která cílí na řemeslníky, kurýry a firemní flotily. Užitkový model nabízí vrcholnou techniku, ložnou plochu až 1,2 metru a nosnost 345 kilogramů.

Foto: Renault

Užitkový Renault 4 E-Tech

Článek

Podobně jako originální Renault 4, vyráběný od šedesátých po devadesátá léta, také jeho moderní elektrický nástupce s označením E-Tech nabízí užitkovou variantu. Ta se však od té civilní neliší úpravami karoserie, ale zejména interiéru.

Zadní sedadla totiž nahradila plastová vana s ložnou plochou o délce 1,2 metru. Podle automobilky nabídne užitková varianta nákladový prostor o objemu 1045 litrů, dalších 55 litrů pak nabízí schránka pod podlahou, kam lze u osobního vozu uložit například nabíjecí kabely.

Vůz může být vybaven přepážkou mezi nákladovým prostorem a přední částí kabiny, na snímcích se navíc objevuje také tradiční plato zavazadlového prostoru. Nosnost vozu je 345 kilogramů, což by mělo pro malý elektromobil, vhodný například pro rozvážku věcí po městě, dostačovat.

Oproti jiným užitkovým verzím osobních vozů ale Renault 4 evidentně nemá ve standardu zneprůhledněná boční okénka zadních dveří. Vozy na prvních snímcích zdobí jednoduché lakování v kombinaci s černými nárazníky a ochrannými plasty. Podběhy pak vyplňují kola s jednoduchým designem.

Pod kapotou se ukrývá výkonnější verze pohonného ústrojí. Přední kola tak pohání elektromotor o výkonu 150 koní, napájený z baterie o kapacitě 52 kWh. Dojezd vozu by se měl pohybovat kolem 409 km (dle WLTP).

Rychlonabíjení při výkonu 100 kW umožní dobití baterie z 15 na 80 procent během 30 minut, pomalé nabíjení střídavým proudem je dostupné při výkonu 11 kW, kdy nabití z 15 na 80 procent zabere 3 hodiny a 13 minut.

Vůz byl zatím oficiálně představen pouze pro francouzský trh, kde je dostupný ve dvou verzích: Réversible (M1) a Van (N1). Cena přitom startuje od částky 29 300 eur, což je v přepočtu cca 713 000 korun. Zákazníci však mohou na vůz získat dotaci ve výši 4770 až 5060 eur, tedy v přepočtu cca 116 000 až 123 100 korun.

Výběr článků

Načítám