Článek
Renault 4 patří mezi legendy francouzské značky, na svého moderního nástupce však musel čekat až do roku 2024. Základy přitom sdílí s menším a neméně ikonickým modelem Renault 5, od kterého převzal nejen designovou inspiraci, ale také techniku s pohonem předních kol.
Automobilka však nyní představila koncept Renault 4 Savane 4×4, který představuje odvážnější a dobrodružněji laděnou verzi malého crossoveru. Vůz má robustnější design, o 15 milimetrů vyšší světlou výšku, o 10 mm širší rozchod kol a jeho podběhy vyplňují 18“ kola s offroadovým designem.
Karoserii navíc zdobí zelený lak v novém odstínu Jade Green, který hezky ladí s černě lakovanými detaily, včetně lemů kol, zrcátek a střechy, zdobenou nevšední pixelovou grafikou.
Zásadní novinkou je ovšem přidání druhého elektromotoru, umístěného na zadní nápravě, který zajišťuje pohon všech kol. Automobilka zatím bohužel nezveřejnila technické parametry ani kapacitu baterie, která by měla koncept pohánět.
Cílem konceptu je ukázat možnosti nové platformy AmpR, včetně schopnosti nabídnout pohon všech kol. Automobilka již platformu použila pro modely Renualt 4 a 5, ostrý Alpine A290 a v budoucnu by se měla stát i základem pro nový model Nissan Micra, ve všech případech jsou ale poháněna pouze přední kola.
Variabilitu techniky ovšem částečně demonstroval i nedávno představený model Renault 5 Trubo 3E, který nabídne pohon zadních kol. Speciální vůz však vznikne pouze v limitované edici s vysokou cenou.
Koncept Renault 4 Savane 4×4 bude mít výstavní premiéru během tenisového turnaje Roland-Garros, kde bude vystaveno i několik dalších elektromobilů značky Renault. Zde by mohly zaznít bližší údaje o konceptu, včetně odpovědi na nejdůležitější otázku - zda se dočká i produkční verze. O té se totiž automobilka zatím nikde oficiálně nezmiňuje.