Hlavní obsah

První elektrický Abarth je na světě

23. 11. 2022, 10:59

Sportovní divize Fiatu, věhlasný Abarth, si dosud vystačila se starší verzí ikonické pětistovky, která ještě používá spalovací motory. Nyní se pustila také do elektrické novinky, modelu 500e.

Foto: Abarth

Abarth 500e

Článek

Značka Abarth nedávno aktualizovala stárnoucí benzinový Fiat 500 předchozí generace pro rok 2023, ale tento nový malý hatchback nalakovaný nápadnou barvou je úplně jiné auto. Je založen na nejnovější iteraci oblíbeného italského modelu, pod kapotou tedy není žádný spalovací motor.

Místo toho elektromotor pohání přední kola a nabízí více výkonu než běžný elektromobil s odznakem mateřské společnosti. Zatímco Fiat 500 má 117 koní a 220 Nm, nová verze Abarth zvyšuje tyto hodnoty na 155 koní a 235 Nm.

Oněch 38 koní a 15 Nm se nemusí zdát jako velký skok, ale novinka zrychlí z 0 na 100 km/h za sedm sekund, o celé dvě sekundy rychleji než běžný Fiat 500e.

Test Fiatu 500e: Když máte rádi hezké detaily

Testy

Aby si Abarth alespoň na papíře elektromobil obhájil, provedla automobilka několik testů, aby zjistila, o kolik rychlejší je elektrický hatchback ve srovnání s modelem 695 a jeho přeplňovaným 1,4litrovým zážehovým motorem.

Tvrdí, že se dostane z 20 na 40 km/h o sekundu rychleji. Elektromobil byl na okruhu Misto Alfa Romeo o sekundu rychlejší než Abarth 695.

Ostrý 500e byl vybaven větší ze dvou baterií Fiatu. Jedná se o 42kWh sadu, kterou lze nabíjet až 85 kW. Asi 40 kilometrů dojezdu je tehdy k dispozici poté, co ponecháte vůz zapojený po dobu pěti minut, zatímco nabíjením po dobu 35 minut se baterie doplní na 80 procent.

Plně nabitá startovní edice nazvaná Scorpionissima bude omezena na 1 949 kusů na znamení roku, kdy byl založen Abarth. Lze jej mít s tímto poutavým zeleným lakem Acid nebo modrým Poison.

Abarth jezdí na exkluzivních 18palcových kolech a dostává řadu vylepšení, jako např. pevnou skleněnou střechu, tónovaná zadní okna, sportovní kovové pedály a ocelové prahové lišty.

Přední sedadla obepínající tělo jsou vyhřívaná a jsou potažena Alcantarou v kombinaci s dvojitým prošíváním. Sedadla mají integrované hlavové opěrky s modernizovaným logem Abarthu v odstínu Acid, které najdeme i na volantu. Napravo od sedmipalcového digitálního displeje řidiče je 10,25palcový dotykový displej s bezdrátovým Apple CarPlay a Android Auto.

Cenu a dostupnost na českém trhu zatím tuzemské zastoupení neoznámilo.

Abarth oslavuje století okruhu Monza starou pětistovkou s novou technikou

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků