Hlavní obsah

Abarth oslavuje století okruhu Monza starou pětistovkou s novou technikou

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Italský historický okruh Autodromo di Monza letos oslaví 100 let a divize Stellantis Heritage u této příležitosti vzdává hold autu, které tam vytvořilo spoustu rekordů, a pomohlo tak proslavit jméno Abarth.

Foto: Abarth

Abarth Classiche 500 Record Monza ’58

Článek

Slavnostní vůz, nazvaný Abarth Classiche 500 Record Monza '58, je jednorázovou stavbou založenou na Fiatu 500 z roku 1970. Je upraven tak, aby vypadal jako vůbec první Fiat 500 vyladěný Abarthem, tedy vůz, který překonal šest rychlostních a vytrvalostních rekordů v roce 1958 na staré verzi klopeného okruhu.

Vzhledem k tomu, že jde o novější vůz, nemá protisměrné dveře, které Fiat opustil v roce 1965, ale jinak je to ve většině ostatních ohledů docela přesvědčivá replika. Uvnitř má nový vůz dřevěný volant a palubní desku plnou přístrojů Jaeger, navíc holou podlahu a jediné závodní sedadlo.

Pětistovka od Abarthu má za sebou další dílčí modernizaci

AutoMoto

Zvedněte zadní kapotu a najdete dvouválcový motor, který byl zvětšen na 595 ccm pomocí oficiální sady Abarth Classiche 595 Tuning Kit, která vychází z původní kolekce vylepšení Abarth vydané v roce 1963.

To by mělo novému vozu poskytnout více než 18 koní výkonu a 98 km/h maximální rychlosti standardního Fiatu 500 z roku 1970, přiblíží se výkonu 26 k a rychlosti 118 km/h, kterého dosáhl rekordní vůz z roku 1958, který objel okruh v Monze za neuvěřitelných a pravděpodobně neuvěřitelně nudných 168 hodin, když zajel vytrvalostní rekord.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám