Článek
Vzhled nové MX-5 si zachoval základní siluetu, předek je celkově „zamračenější” a zmizela ona rozpustilost, kterou ne každý, zejména z mužů-řidičů, opěvoval. Hodnocení vzhledu je vždy subjektivní, nám se ale v lesku reflektorů pařížského autosalonu nová generace roadsteru příliš nelíbila. Jde samozřejmě o první dojem, ten druhý může být úplně jiný.
Oproti současnému modelu je nová Mazda MX-5 lehčí o 100 kg a má doposud nejnižší těžiště ze všech generací. O technice toho japonská automobilka zatím mnoho nesdělila, poháněná jsou pochopitelně zadní kola. Ta roztáčí vpředu umístěný čtyřválec, atmosféricky plněný, který dle spekulací nabídne dvě výkonové verze, přičemž ta silnější má mít 180 - 200 k.
Dokonalé rozložení hmotnosti mezi nápravy
Zadní náprava spoléhá na víceprvkové zavěšení, standardem jsou pneumatiky o rozměru 195/50 R16. Na všech čtyřech kolech jsou kotoučové brzdy, vpředu s odvětráváním. Hydraulické řízení má elektrický posilovač a co je mimořádně důležité: rozložení hmotnosti je dokonalé, tj. 50 procent hmotnosti vozu je soustředěno vpředu, zbytek na zadní nápravě.
Převodovka je přímo řazená a má šest rychlostních stupňů. V roadsteru, který se bude dodávat s plátěnou střechou (později nejspíš také s pevnou), nechybí klasická ruční brzda.