Hlavní obsah

Poslední bugatti s motorem W16 míří do aukce

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bugatti Chiron je kompletně vyprodané - až na jediný kus jménem Profilée, který měl původně být malou sérií. Ten bude k mání 1. února letošního roku v aukci v Paříži.

Foto: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée v Paříži

Článek

Skutečným rozloučením s motorem W16 automobilky Bugatti sice je model Mistral, ovšem poslední tímto motorem vybavené auto, které je ještě k mání, je jiný vůz - Chiron Profilée.

Tento kousek se představil v prosinci loňského roku jako kombinace ostřejší verze Pur Sport s komfortními prvky „běžného“ chironu. A protože vznikl jen v jediném exempláři a jiné modely jsou buď komfortní, nebo naopak zaměřené na sportovní jízdu, profilée je naprostým unikátem.

Podle automobilky vůz vznikl na přání zákazníků, kteří chtěli radikálnější auto, než je verze Chiron Sport, ale ne tak extrémní, jako Pur Sport. Původně bylo v plánu postavit několik kusů, ale pětisetkusová série modelu Chiron se stihla vyprodat, ještě než byl vývoj profilée završen.

Bugatti ukázalo jedinečný Chiron Profilée, má jeden z posledních šestnáctiválců

AutoMoto

„Nepředpokládaný zájem po chironu znamenal, že navzdory vývoji a testům, které jsme provedli už dříve, jsme nedokázali dostat profilée do sériové výroby. Ale jak bychom mohli nedokončit tak nádherně navržené a propracované auto?“ říká prezident Bugatti Christophe Piochon.

Takže takový vůz bude opravdu jen jeden, a navíc je úplně posledním chironem, který ještě nemá svého majitele. A protože s chironem, mistralem apod. také končí šestnáctiválec Bugatti v podobě, v jaké ho známe, Chiron Profilée je poslední možností, jak si ho koupit nový.

Vůz bude k mání v aukci pořádané domem RM Sotheby's 1. února v Paříži. Už tam dorazil a automobilka zveřejnila pár fotografií, na nichž profilée ukazuje svůj unikátní lak - stříbrnou Argent Atlantique, která je spíš bleděmodrou - mimo jiné pod Eiffelovou věží.

Čím automobilka Bugatti naváže na šestnáctiválec unikátní konstrukce VR, vynalezené koncernem Volkswagen původně proto, aby se vešlo pět či šest válců pod kapotu aut velikosti golfu? To zatím není jisté.

V nedávné době přešla zpod křídel koncernu VW k chorvatskému Rimacu, který vyrábí elektromobily, ovšem přechod na kompletně elektrický pohon podle posledních zpráv pro Bugatti v plánu není.

Pohon bude hybridní a podle slov Mateho Rimaca, zakladatele automobilky, která nese jeho jméno, je Bugatti „o dědictví, řemeslném zpracování a stoleté historii“ a je to „aristokratický perfekcionismus“. S čím přijde, se zatím musíme nechat překvapit.

Příští bugatti bude mít „naprosto bláznivý“ spalovací motor

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám