Hlavní obsah

Porsche představilo 911 S/T, sen všech puristů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Porsche vyrobí pouhých 1963 vozů 911 S/T inspirovaných závodní verzí 911 S z 60. a 70. let. Kombinuje všechny nejlepší kousky verze GT3 s některými retro detaily a šestistupňovým manuálem.

Foto: Porsche

Porsche 911 S/T

Článek

Porsche letos neslaví jen 70. výročí, ale také 60. výročí modelu 911. A na počest svého nejslavnějšího sportovního vozu vyrobí limitovanou edici, která bude pro fanoušky Porsche a všechny staromilce rajskou hudbou.

Model nazvaný 911 S/T kombinuje čtyřlitrový, atmosféricky plněný plochý šestiválcový motor z GT3 RS o výkonu 386 kW, 525 koní, se šestistupňovou manuální převodovkou s krátkým převodem, pohonem zadních kol a více silničním laděním podvozku. Kromě toho dostane také řadu speciálně navržených lehkých dílů, aby se z něj stalo nejlehčí sériové Porsche generace 992.

U 911 S/T to bude poprvé, kdy Porsche namontovalo k motoru 911 GT3 RS manuální převodovku. Aby se zajistilo, že skříň odpovídá neuvěřitelnému výkonu motoru, byla navržena s exkluzivní lehkou spojkou. Ve spojení s jednohmotovým setrvačníkem je rotující hmotnost hnacího ústrojí snížena o 10,4 kg.

Kromě toho jsou kapota, střecha, přední blatníky, dveře vyrobeny z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Má také hořčíková kola, keramické kompozitní brzdy, lithium-iontovou startovací baterii a lehká skla.

Všechny tyto úpravy, včetně redukované izolace a odstranění řízení zadních kol, znamenají, že 911 S/T váží pouhých 1386 kg, tedy o 32 kg méně než model 911 GT3 Touring.

Novinka tak bude schopna zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé 3,7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 300 km/h. Limitovaná edice modelu však není ve skutečnosti navržena pro závodní dráhu. Porsche říká, že je místo toho primárně určena k požitku na silnicích.

Takto si Porsche představuje nabíjecí centrum. Luxusní odpočívadla začnou růst po Evropě

AutoMoto

Tento charakter zaměřený na silnici a jeho inspirace jsou důvodem, proč vůz nemá stejná křídla a agresivní aerodynamiku jako 911 GT3 RS. To slouží i jako pocta modelu 911 ST z konce 60. a začátku 70. let, kdy se klasický závodní vůz vyznačoval úpravami podvozku, kol, motoru a karoserie, ale neměl agresivní aerodynamické pomůcky.

Stejně jako jeho předchůdce i nová 911 S/T ponese původní znak Porsche a bude nabízena se speciálním historickým zbarvením. Designový balíček Heritage poskytne kupujícím exkluzivní přístup k metalické barvě Shore Blue a kolům v barvě Ceramica. Navíc dostane na dveře kruh, do kterého mohou řidiči umístit libovolné číslo od 0 do 99.

Interiér 911 S/T hraje na stejná témata historie a lehkosti jako exteriér. Model je standardně dodáván se sedadly z uhlíkových vláken, zadní nahrazuje výztuha. Středy sedadel jsou potaženy retro látkou. Navíc všechny odznaky uvnitř jsou provedeny ve zlaté barvě.

Porsche Design majitelům také nabízí exkluzivní hodinky nazvané Chronograph 1 – 911 S/T. Má hliníkové pouzdro a je také navrženo tak, aby bylo co nejlehčí.

Porsche 911 S/T 2024 bude mít svou veřejnou premiéru na Rennsport Reunion 7, které se koná od 28. září do 1. října na okruhu Laguna Seca. Novinka je v omezené nabídce za cenu skoro 300 tisíc eur, tedy přibližně sedm milionů korun.

Porsche 911 bude jediným přeživším spalovacím modelem, říká automobilka

AutoMoto

Porsche má nové logo. Změny však hledejte pod lupou

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám