Hlavní obsah

Porsche 911 bude jediným přeživším spalovacím modelem, říká automobilka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Všechna porsche budou elektrická, jen ikona v podobě 911 si uchová spalovací motor, dokud to jen bude možné. Mají to umožnit syntetická paliva.

Foto: Porsche

Porsche 911 Sport Classic (ilustrační foto).

Článek

Automobilka Porsche v současnosti pracuje na elektrických nástupcích modelů Macan a 718, příští cayenne má být rovněž elektromobilem. Do roku 2030 mají 80 % prodejů značky tvořit elektromobily.

Ikonická 911 se toho ale účastnit nebude. Tento model, který značka vyrábí bez přestání už od roku 1964 a který v roce 2022 tvořil 13 % jejích prodejů, si má zachovat spalovací motor.

„Naše strategie je v první řadě přechod na elektromobilitu. 911 budeme vyrábět se spalovacím motorem tak dlouho, jak to jen půjde,“ cituje web Automotive News Karla Dumse, vedoucího týmu syntetických paliv u Porsche. Plány automobilky po stránce syntetických paliv a elektromobility jsou podle něj oddělené.

Výroba syntetického paliva konečně začala. Porsche zprovoznilo závod v Chile

AutoMoto

Právě syntetická paliva, rovněž zvaná e-paliva, jsou ovšem oblastí, kde se Porsche angažuje snad nejvíce ze všech automobilek díky obří investici do chilské firmy HIF Global, která se jejich výrobou zabývá. Závod na výrobu e-paliv z vodíku a vzdušného CO2 v chilském Punta Arenas spustil pilotní provoz koncem loňského roku.

E-paliva jsou teoreticky uhlíkově neutrální, neboť se v ideálním případě vyrábí zkombinováním oxidu uhličitého zachyceného ze vzduchu s vodíkem vyrobeným pomocí „zelené“ elektřiny z obnovitelných zdrojů. Při jejich spalování je do ovzduší vypuštěn oxid uhličitý, který byl předtím z atmosféry odebrán. Kromě toho jsou oproti ropným palivům čistší a jednodušší po stránce složení.

Syntetická paliva nicméně s největší pravděpodobností nebudou masově využívaným palivem, domnívají se experti na byznys i na automobilový průmysl. Zejména kvůli své ceně, která bude patrně i při velkém objemu výroby dost vysoká - aktuálně to je až 280 korun za litr -, budou podle současných odhadů luxusním zbožím vhodným k použití pro pohon supersportů či jiných „víkendových hraček“, nikoliv na denní spotřebu.

Stellantis testuje své současné motory pro spalování syntetického paliva

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám