Článek
Porsche vyrábí převážně silné sportovní vozy, které mají zpravidla vyšší spotřebu než masově vyráběné automobily. Kroky, které Brusel chystá, by se tedy měly dotknout především automobilek jako je Porsche.
Komise chce změny zavést do roku 2012. Podle Bruselu je snížení emisí nezbytné, pokud má být boj s globálním oteplováním účinný. Automobilky ale hrozí, že chystané kroky přinesou výrazné zdražení aut. Teď auta vypouštějí do ovzduší v průměru 161 gramů CO2 na kilometr. Další technická opatření by měla celkový objem emisí snížit na 120 gramů na kilometr.
"Komentář Evropské komise naznačuje, že se snaží o konkurenčně neutrální řešení, které umožní pečlivě zvážit, jaké bude složení flotily automobilů u jednotlivých výrobců. My to považujeme za jednoznačně příznivé," píše se ve sdělení automobilky Porsche.
Proti záměrům komise nic nenamítá ani japonská automobilka Toyota Motor. Ta se výrobě šetrnějších automobilů věnuje už delší dobu a své úsilí vkládá do vývoje modelu Prius. Evropská součást Toyoty nicméně uvedla, že rok 2012 a další stanovené termíny představují poněkud náročný úkol.
"Rádi vidíme, že si je komise vědoma toho, že zodpovědnost za snížení emisí CO2 musí sdílet více stran," uvedla ve sdělení Toyota. Komise kromě nutnosti snížit emise CO2 také navrhla, že podpoří větší využití biopaliv a technologický pokrok, což by mělo automobilkám pomoci lépe se s navrhovaným opatřením vyrovnat.