Hlavní obsah

Peugeot odhaluje elektrický Rifter, je předposledním ze sourozenců

Elektro-Rifter od Peugeotu nabízí dojezd až 280 kilometrů a stran prostoru v interiéru a praktičnosti nemusí jeho majitelé ve srovnání s konvenční verzí dělat žádné kompromisy. Pojme až čtyři kubíky zavazadel anebo sedm cestujících.

Foto: Peugeot

Peugeot e-Rifter

Článek

Po elektrických verzích Citroënu Berlingo, Opelu/Vauxhallu Combo a Peugeotu Partner přichází čtvrtý a předposlední sourozenec také jako bateriový elektromobil – přivítejte e-Rifter. Zbývá už jen Toyota ProAce City, ovšem u ní není příchod elektroverze jistý.

U elektrického Rifteru je skoro až s podivem, že přichází několik týdnů po ostatních modelech, přeci jen je s nimi technicky totožný. To znamená 50kWh baterii a elektromotor o 136 koních a 260 Nm, který pohání přední kola.

Foto: Peugeot

Peugeot e-Rifter

Dojezd na jedno nabití má být až 280 km a nabíjení z nuly na 100 % trvá od 31 hodin přes obyčejnou 230V 8A zásuvku po 5 hodin pomocí wallboxu v případě, že připlatíte za 11kW palubní nabíječku.

Standardní výbavou je 7,4kW palubní nabíječka, které trvá dobití 7,5 hodiny, a také možnost rychlonabíjení výkonem až 100 kW, s nímž dobití na 80 % trvá v ideálním případě 30 minut.

Pochopitelně, v zimě dojezd o něco klesne, neboť bude třeba využívat elektrického topení, aby člověk za jízdy neumrzl. Hodí se tedy nezávislé topení, které auto vyhřeje, dokud je připojeno k nabíječce; udržování teploty při jízdě už stojí méně energie. Toto nezávislé topení je možno ovládat i skrz aplikaci ve smartphonu.

Interiér oproti standardnímu rifteru neprošel významnými změnami. Vidíme displej v místě přístrojového štítu a nový volič převodovky, který je jednoduchým malým přepínačem místo relativně velké páky, která je u aut s automatickým řazením u koncernu PSA běžná.

Foto: Peugeot

Peugeot e-Rifter

Kromě toho je standardní možnost pěti nebo sedmi sedaček v interiéru, z nichž jsou všechny zcela samostatné, a dvou délek vozu – 440 nebo 475 mm. Prostor pro zavazadla má objem od 775 do 4000 litrů podle toho, jakou verzi máte a kolik v ní je zrovna sedaček.

Ve standardní či příplatkové výbavě je standardní armáda jízdních asistentů, která zahrnuje tempomat, autonomní nouzové brzdění, rozpoznávání dopravních značek, couvací kameru či systém sledování mrtvého úhlu. A konečně, infotainment umí kromě pokročilého zrcadlení telefonu také zobrazit toky energií.

Ceny zatím nejsou na světě, e-Rifter se začne prodávat v druhé polovině roku 2021. Jeho výroba bude probíhat ve španělském Vigu.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám