Hlavní obsah

Čtvrtý do party. Peugeot Partner přijíždí jako elektrická dodávka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Skupina PSA, tedy francouzská divize nového koncernu Stellantis, uvádí další dílek do stavebnice elektrických kompaktních dodávek, Peugeot e-Partner.

Foto: Peugeot

Peugeot e-Partner

Článek

PSA chce během letošního roku elektrifikovat kompletní portfolio užitkových modelů všech tří velikostí. Týká se to i nejmenších kompaktních dodávek. Citroën tak představil své ë-Berlingo, Opel a Vauxhall má Combo-e a Peugeot nyní uvádí model e-Partner.

Ve Španělsku se spalovacími motory sjíždí z pásů také další příbuzný, Toyota ProAce City, od které se elektrická varianta dle dřívějších vyjádření zástupců automobilky očekává na podzim.

Všechny tyto modely, nový e-Partner nevyjímaje, sdílí shodnou techniku. Elektromotor pohání přední nápravu a má výkon 100 kW, 136 koní. Točivý moment činí 260 Nm. V závislosti na verzi se e-Partner dokáže rozjet z klidu na 100 km/h za 11,2 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 130 km/h.

Citroën představuje ë-Berlingo, elektrickou kompaktní dodávku

AutoMoto

Dojezd na elektřinu činí 275 km na jedno nabití dle přísnějšího protokolu WLTP. Peugeot toto číslo obhajuje s tím, že jde primárně o městskou dodávku a téměř 80 % řidičů užitkových vozidel má najet v průměru méně než 200 km denně. Dalším argumentem mohou být bezemisní zóny v centrech západních metropolí.

U 100kW stejnosměrných nabíječek se 50kWh baterie nabije na 80 procent během 30 minut. V závislosti na specifikaci daného trhu může být novinka standardně vybavena buď třífázovou nabíječkou 11 kW, nebo jednofázovou nabíječkou 7,4 kW.

Díky modulární platformě je celý trakční akumulátor uložený pod podlahou v prostoru mezi přední a zadní nápravou, takže prostor pro cestující i náklad není nijak omezený.

Opel Combo už je také na elektřinu, městská dodávka nabízí dojezd 275 kilometrů

AutoMoto

V nabídce bude standardní verze L1 s délkou 4,40 m a rozvorem 2785 mm, která může přepravovat předměty dlouhé až 3090 mm. Užitečná hmotnost činí až 800 kg a prostor pro náklad má objem 3,3 až 3,8 m3. Vůz dokáže převézt europaletu, díky šířce mezi podběhy zadních kol.

Varianta L2 je dlouhá 4,75 m, má rozvor 2975 mm, disponuje prostorem pro náklad až 4,4 m3 a dokáže převážet předměty dlouhé až 3440 mm. Díky tomu dokáže verze XL převézt dvě europalety za sebou. Přípojná hmotnost činí 750 kg.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám