Hlavní obsah

Nové Bugatti Bolide zrychlí na 500 km/h za 20 sekund

Novinky, Milan Lažanský

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bugatti Bolide je sice okruhovým speciálem, u něhož francouzská automobilka nepočítá se silniční homologací, přesto svými čísly fascinuje.

Foto: Bugatti

Bugatti Bolide

Článek

Bugatti postavilo Bolide za jednoduchým účelem - kam až lze posunout výkony supersportu s legendárním motorem W16, pokud sníží hmotnost na minimum.

Vyladěný osmilitrový motor W16 se čtyřmi turbodmychadly, který známe z modelu Chiron, tu má 1850 koňských sil a stejný počet newtonmetrů maximálního točivého momentu. Suchá hmotnost přitom díky použití titanu a karbonu činí pouze 1240 kilogramů.

10 věcí, které nejspíš nevíte o logu Bugatti

AutoMoto

Automobilka vypsala hned několik údajů o zrychlení. Z klidu má být vůz podle simulací na 100 km/h jen za 2,17 sekund. Dvoustovka je otázkou 4,36 s, na tří stech je za 7,37 s. To však zdaleka nekončí. Z nuly na 400 km/h Bugatti Bolide zrychlí za 12,08 sekund. Tehdy jsou městské hatchbacky na stovce. Jen 20,16 sekund pak má stačit k pokoření 500 km/h. Maximální rychlost však automobilka neuvedla.

Bugatti však ujišťuje, že model Bolide není jen o sprintování. Údajně potřebuje pouze 5 minut a 23,1 sekund k obkroužení severní smyčky Nürburgringu. Závodní Porsche 919 Hybrid Evo pro Le Mans to přitom zvládne za 5:19.546.

Volkswagen zvažuje prodej některých značek z koncernu

AutoMoto

Budoucnost vozu není jistá. Může skončit jako prototyp demonstrující současné schopnosti automobilky, v omezené sérii by ale mohl být i na prodej - po vzoru závodních speciálů Ferrari pro klientské dny. Bugatti se k tomu dosud jasně nevyjádřilo. Vůz však splňuje předpisy organizace FIA.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám