Článek
Rodina kupé-SUV variant pod označením Sportback je tak kompletní, nad novinkou stojí ještě Q4 e-tron, Q5, Q6 e-tron a Q8 e-tron.
Jak se dalo očekávat, Q3 Sportback sdílí většinu panelů karoserie s klasickou Q3, liší se od středového sloupku směrem dozadu. Má svažující se střechu a ostřejší záď. Designéři Audi navíc vynechali střešní nosiče standardní verze, aby dosáhli sportovnějšího vzhledu.
Zadní světla po celé šířce karoserie s volitelnou digitální OLED grafikou a sportovní zadní nárazník s falešnými vstupy vzduchu a velkým difuzorem byly převzaty z běžného modelu Q3. Kupé-SUV je o 29 mm kratší ve srovnání se svým konzervativnějším dvojčetem.
Uvnitř je palubní deska sdílena s výchozím modelem, včetně zakřiveného panelu s 11,9palcovým digitálním přístrojovým modulem a 12,8palcovým infotainmentem a přepracovaných pákových ovladačů.
Co se týče zbytku kabiny, nižší linie střechy směrem dozadu se projevila na prostoru pro cestující a zavazadla. Maximální objem zavazadlového prostoru modelu Q3 Sportback je 1298 litrů se sklopenými zadními sedadly, což je o 97 litrů méně ve srovnání se standardní Q3.
Oba modely Q3 sdílejí stejnou škálu pohonných jednotek, včetně benzínových, naftových, mild hybridních a plug-in hybridních variant. Základní čtyřválcový motor 1,5 litru TFSI dosahuje výkonu 110 kW, 150 koní, zatímco vrcholný motor 2,0 TFSI poskytuje až 195 kW, 265 k. Výkon je v závislosti na variantě přenášen na přední nebo na všechna čtyři kola.
Plug-in hybrid generuje kombinovaný výkon 200 kW, 272 k, a má baterii o kapacitě 25,7 kWh. Dojezd s nulovými emisemi je prakticky stejný, Sportback ujede na jedno nabití o pouhý 1 km méně než obyčejný Q3, má dojezd 118 km dle normy WLTP.

Pro srovnání: Audi Q3 třetí generace ve standardním provedení
Na klíčových evropských trzích je novinka již v nabídce, německá základní cena činí 46 450 eur, 1,1 milionu korun.