Článek
Automobilka Audi patřila v minulosti mezi velké vizionáře, co se elektrické mobility týče. Podle původních plánů chtěla v roce 2026 představit poslední nový model se spalovacím motorem a od roku 2033 měly její nabídku tvořit pouze plně elektrické modely. Postupem času však začala své plány v reakci na vývoj trhů upravovat.
Již v loňském roce automobilka přiznala, že přechod na elektromobilitu trvá déle, než původně očekávala. Kvůli tomu začala značka rozšiřovat své portfolio hybridních a plug-in hybridních modelů, plán přejít od roku 2033 na elektromobilitu ovšem stále trval. To už je však nyní také minulostí.
Gernot Döllner, generální ředitel značky Audi, totiž v rozhovoru pro britský Autocar potvrdil, že značka opouští plány představené předchozím managementem a hodlá nabízet větší flexibilitu. Až vývoj trhu v budoucnosti ukáže, jakým směrem se dál vydá.
„Audi v letech 2024-2026 uvede na trh zcela novou řadu vozidel se spalovacím motorem a plug-in hybridních vozidel, což nám dává naprostou flexibilitu minimálně na dalších sedm, osm, možná deset let, a pak uvidíme, jak se budou vyvíjet jednotlivé trhy,“ cituje Autocar šéfa německé prémiové značky.
„Rozhodli se prodloužit výrobu i za dříve oznámený termín ukončení,“ dodal Döllner. Flexibilita v oblasti pohonných jednotek by se přitom neměla týkat jen běžných silničních vozů, ale také sportovních modelů řady RS.

Flexibilita pohonných ústrojí by se měla týkat i sportovních modelů, jako je nová generace ostrého kombi Audi RS6.
Döllner navíc zmínil, že účast automobilky v závodech F1 značku inspiruje k „zamyšlení se nad budoucností silničních vozidel“, což by mohlo v budoucnu znamenat příchod silničních vozů s technikou inspirovanou světem F1. V nabídce značky by se přitom našlo místo pro nové sportovní vozy, například nové generace modelů TT či R8, značka však prý možnosti zatím teprve zvažuje.
Zatím však bude mít dost práce s vedením vývoje hardwaru a softwaru pro větší modely v rámci celého koncernu Volkswagen, který Audi povede. A to včetně modelů na nové platformě SSP, s jejímž vývojem koncernu pomáhá i značka Rivian. Zřejmě již na příští rok pak značka plánuje nový elektrický model, zhruba o velikosti Audi A3.