Hlavní obsah

Nissan vyvíjí chytřejší systém předcházení nehodám, vypořádá se s nepředvídatelnými situacemi

Nový systém jízdních asistentů Nissanu si vytváří obraz okolního prostředí z kamer, radarů i lidarů, a tak je schopen lépe reagovat na komplexní nebezpečí na silnici. Zvládá dvojité úhybné manévry i vyhnutí se letícímu předmětu.

Nissan Ground Truth PerceptionVideo: Nissan

Článek

Automobilka Nissan se pochlubila svým pokročilým asistenčním systémem s názvem ProPilot - přesněji, jeho vývojem a tím, co by měl zvládat. Situace, které ukázala videem, nejsou zrovna snadné ani pro řidiče-člověka. Kombinují totiž více nebezpečí najednou a vyžadují přesnou a rychlou reakci na obě.

Foto: Nissan

Testovací Nissan Skyline vybavený senzory pro systém Ground Truth Perception

Je to třeba situace, kdy se vůz vyhýbá pneumatice upadlé z auta v protisměru. Přejede tedy do jiného pruhu, jenže do toho může vjet ono auto z druhé strany silnice - a na to vůz reaguje. Řidič v takové situaci může mít tendenci sledovat tu pneumatiku ve zpětném zrcátku a nevšimnout si nového, nikoliv menšího nebezpečí.

Další problematickou situací je nepřiměřená rychlost auta s přívěsem v jiném pruhu, které musí prudce brzdit a dostane smyk např. kvůli nevhodně rozloženému nákladu v přívěsu. Systém ProPilot se zde vyhýbá dvakrát.

Foto: Nissan

Autonomně řízený prototyp se vyhnul pneumatice ve svém jízdním pruhu, do dráhy mu však ještě vjíždí vozidlo.

Systém, zde namontovaný na čtyřdveřovém Nissanu Skyline pro japonský trh, kombinuje data z lidarů, radarů a kamer kolem vozidla pro vytvoření komplexního obrazu okolí a díky němu se může přesněji orientovat. Nissan systému říká Ground Truth Perception.

„Věříme, že naše technologie bude významným přínosem k sebejistotě majitelů aut, k nižšímu počtu nehod a v budoucnosti i k autonomní jízdě,“ nechal se slyšet Takao Asami, šéf globálního vývoje a výzkumu značky.

Foto: Nissan

Systém umí úhybným manévrem reagovat např. i na vůz vycouvávající do vozovky.

Automobilka na systému už nějakou dobu pracuje a očekává, že vývoj bude u konce do poloviny tohoto desetiletí. O chvíli později by se měl začít objevovat v produkčních vozech a do roku 2030 být v nabídce pro všechny modely.

Související články

Výběr článků

Načítám