Hlavní obsah

Nejprodávanější Volkswagen má po faceliftu, Tiguan poprvé nabídne i ostrou verzi R

1. 7. 2020, 9:40
Novinky, laz

Podobně jako u řady dalších masových značek je SUV na pomezí nižší střední a střední třídy tím nejprodávanějším modelem i u Volkswagenu. Tiguanu se od roku 2007 prodalo šest milionů kusů. Druhá generace je na trhu od roku 2016, v polovině životního cyklu tak přijíždí s modernizací.

Volkswagen Tiguan přijíždí po faceliftuVideo: Volkswagen

 
Článek

Z příbuzného tria už faceliftem prošel Seat Ateca, zatímco Škoda Karoq je poslední „SUV na holení”.

V případě tiguanu jde z pohledu designu o příď s výrazem Golfu osmé generace, především co se světlometů s technologií LED Matrix týče. V dálkovém režimu vykrývají okolní provoz. Novou grafiku mají rovněž zadní svítilny.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Tiguan eHybrid po faceliftu

Foto: Volkswagen

Volkswagen Tiguan před faceliftem

Inspiraci u nového golfu hledejme i uvnitř. Nový je volant, poslední generace 10palcového digitálního přístrojového štítu a rovněž infotainmentu s chytrým hlasovým ovládáním. Nové je rovněž ambientní osvětlení nebo dotykové ovládání ventilace.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Tiguan po faceliftu

Foto: Volkswagen

Volkswagen Tiguan před faceliftem

Nově se pod kapotu stěhuje plug-in hybridní ústrojí, které s podobnou technikou známe i z Passatu GTE či Škody Superb iV. Jde o kombinaci čtyřválce 1.4 TSI a elektromotoru. Kombinovaný výkon činí 180 kW (245 koní), standardem je šestistupňová dvouspojková převodovka a čistě na elektřinu verze eHybrid ujede kolem 50 km dle přísnějšího cyklu WLTP.

Dále čekejme inovované mildhybridní patnáctistovky a varianty dvoulitrového TDI Evo. Na opačném spektru emisního menu než plug-in hybridní verze je ale varianta R. Nabídne známý přeplňovaný dvoulitr o výkonu 235 kW (320 koní). Stejný jako v případě Arteonu R, představeného minulý týden.

Test Volkswagenu T-Roc R: Žádný pozér

Testy

S údernou kombinací sedmistupňové dvouspojkové převodovky, pohonu všech kol, jízdního režimu R a volitelného titanového výfuku Akrapović napodobí menší T-Roc R.

Novinka by se na českém trhu měla objevit ještě letos, ovšem datum příchodu zmodernizované varianty, ani nový ceník, zatím německá automobilka nesdělila.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků