Hlavní obsah

Nový Volkswagen Arteon přichází s verzí Shooting Brake a až 320 koňmi

Po řadě upoutávek automobilka Volkswagen představila modernizovaný Arteon rovnou i s variantou kombi, nazvanou moderně „shooting brake”. Do nabídky přibyl také plug-in hybrid. Elegance mají všechny verze na rozdávání.

Nový Volkswagen Arteon a Arteon Shooting BrakeVideo: Volkswagen

 
Článek

Volkswagen Arteon konečně shodil veškeré maskování a ukázal se ve spoustě verzí včetně plug-in hybridu a také dlouho očekávaného kombíku s označením shooting brake.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Arteon R Shooting Brake 2021

Příď je u obou karosářských variant stejná - má masivnější mřížku chladiče a s obrysovkami svítí dvě linky právě v ní, směřující k logu uprostřed. Nové jsou také oba nárazníky, zadní světla, kola a různé chromové linky; u verzí R vidíme čtveřici koncovek výfuku, které zatím vypadají, že nejsou falešné.

Shooting brake je největší novinkou, která nadchne zájemce o co největší kufr. Třebaže praktičnost není nejdůležitějším artiklem této novinky, po sklopení zadních sedaček se sem vejde 565 litrů nákladu (o 2 více než u fastbacku), jsou-li sedačky na svém místě, nebo až 1632 litrů (o 75 více než u fastbacku), když je sklopíte.

Foto: Volkswagen

Elegance má modernizovaný Arteon spousty i uvnitř. Řada prvků však zůstává původních.

V kabině je samozřejmě drobně upravená palubní deska s tenkými výdechy ventilace. Na středové konzoli však zůstávají nad centrálním displejem. Infotainment zůstává stejný, pouze přibyl příplatkový audiosystém značky harman/kardon a možnost bezdrátového připojení Androidu Auto a Apple CarPlay.

O kousek níž vidíme nový, s největší pravděpodobností dotykový panel klimatizace. Samozřejmě je automatická a dvouzónová; jak se bude ovládat za jízdy, se zatím nechme překvapit, ale díky vlastnímu prostoru by to nemusela být noční můra z hlediska ergonomie i odvádění pozornosti od řízení.

Foto: Volkswagen

Arteon R má 320 koní a pohon všech kol.

Co je dále nové, je příplatkový systém Travel Assist. Ten zvládá poloautonomní jízdu od nuly do 210 km/h na dálnicích a v kolonách. Může přebírat rychlostní limity ze značek, které přečte u silnice, a reaguje také na zatáčky a křižovatky před vámi. Podle Volkswagenu má zvládat sám i průjezd dopravními omezeními.

Součástí je také autonomní nouzové brzdění, které umí hlídat i nepozorné chodce, a couvací kamera má nově úhel záběru 170° místo dosavadních devadesáti. To znamená mnohem lepší přehled o dění za vozem např. při vycouvávání z parkovacího místa, když po obou vašich stranách stojí dodávky.

Foto: Volkswagen

Plug-in hybrid pod kapotou vypadá stejně jako ten v Passatu GTE a má i stejný celkový výkon.

Pod kapotou je novinkou plug-in hybridní ústrojí; tato verze je označená eHybrid. Volkswagen slibuje „dlouhý dojezd čistě na elektřinu”; více se nedozvídáme, ale celkový výkon systému je 218 koní.

Je-li to ústrojí z Passatu GTE, jak předpokládáme, baterie má kapacitu 13,3 kWh a v reálném světě se čistě na elektřinu dá ujet nějakých 50 kilometrů. Spalovací motor by v tom případě byl benzínový čtyřválec o objemu 1,4 litru a poháněna jsou jen přední kola.

Pro ty nejnáročnější nabízí nový Arteon verzi R, která má pod kapotou dvoulitrový benzínový čtyřválec o 320 koních. Ten má pohon všech kol a technologii vektorování točivého momentu, která ho rozděluje mezi nápravami a mezi zadními koly podle aktuální potřeby.

Foto: Volkswagen

Přední světla, samozřejmě ledková, jsou pro přísný výraz novinky důležitá. Všimněte si i počátku svítící linky v masce na pravé straně fotografie.

Ceník ani datum uvedení do prodeje zatím nebyly oznámeny, ale obojí očekáváme někdy v průběhu letošního roku.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám