Hlavní obsah

SUV z Kvasin má po faceliftu. Seat omladil Atecu zvenčí i uvnitř

Novinky, laz

Po čtyřech letech na trhu se Seat Ateca dočkal modernizace. Přivála decentní změny exteriéru i interiéru. Výrazně bohatší je nabídka asistenčních systémů řízení.

Seat představuje Atecu po faceliftuVideo: Seat

 
Článek

Seat už prodal více než 300 tisíc kusů Atecy, která se po boku příbuzné Škody Karoq montuje v českých Kvasinách. Modernizace veledůležitého modelu s sebou nese inspiraci v novém modelu Leon.

Řeč je o pozměněné přídi včetně LED světlometů či kresleném nápisu názvu modelu uprostřed zádě. Novinkou je také výbava Xperience. Jakási obdoba stupně Xcellence, který známe i z modelů Tarraco či Arona, přidá vozu na terénním vzhledu. Díky odlišným nárazníkům nebo detailům v interiéru.

Foto: Seat

Seat Ateca po faceliftu

Foto: Petr Horník, Právo

Seat Ateca FR před faceliftem

Uvnitř je největší změnou nový volant. Změnily se také materiály a výplně dveří. Po technologické stránce se dovnitř nastěhoval digitální přístrojový štít o velikosti 10,25 palce. Uprostřed trůní nový infotainment. Má obrazovku o 8,25 či 9,2 palcích. Větší varianta je trvale připojena na internet a nabídne i hlasovou asistentku.

Foto: Seat

Seat Ateca po faceliftu

Foto: Petr Horník, Právo

Seat Ateca FR před faceliftem

Pod kapotou už nenajdeme vznětovou šestnáctistovku. Nahrazuje ji nejnovější evoluce dvoulitrového TDI o výkonu 85 kilowattů (115 koní) či 110 kW (150 k). V druhém případě v páru i se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Ze zelené pistole natankujete zážehový tříválec 1.0 TSI o výkonu 81 kW/110 k či 85 kW (115 koní), čtyřválcové 1.5 TSI (110 kW/150 k) ve spojení s manuálem i DSG a nakonec 2.0 TSI (140 kW/190 k) ve spolupráci s DSG a pohonem všech kol.

První jízda v Seatu Leon eTSI: Fádnost hledejte jinde

AutoMoto

Ateca po faceliftu rovněž nabídne větší armádu prvků aktivní bezpečnosti, včetně přednárazového asistentu, prediktivního adaptivního tempomatu, asistentu pro částečně automatizovanou jízdu, pro stav nouze, změnu jízdního pruhu nebo pro vyparkování.

Datum příchodu na český trh zatím není známý, stejně jako nový ceník. Vzhledem k tomu, že jde o pouhý facelift, i tak se pravděpodobně zmodernizovaná Ateca v showroomech ukáže ještě letos.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám