Hlavní obsah

Nejluxusnější Škoda Enyaq naživo: Béžová kůže a masážní sedačky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Enyaq pozbyl přídomek iV a dostal novou, luxusní variantu Laurin & Klement. Nečekejte revoluci, ovšem první statický dojem naznačuje, že vylepšení po stránce komfortu nejsou zanedbatelná.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Škoda Enyaq Laurin & Klement při představení v Praze

Článek

Elektrický crossover Škoda Enyaq už delší dobu má svůj sportovní vrchol s označením RS; varianta Coupé se jako „ereso“ dokonce představila. Před několika dny mladoboleslavská automobilka přidala druhý vrchol nabídky svého prvního ryzího elektromobilu - verzi Laurin & Klement. Naživo ho světu ukazuje v Praze na právě probíhající motoristické slavnosti Legendy.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Škoda Enyaq Coupé Laurin & Klement při představení v Praze

Jeho hlavní devízou má být komfort na palubě a nutno říci, že v tomto ohledu nastavuje už standardní enyaq laťku poměrně vysoko, mimo jiné i výborným látkovým čalouněním. Laurin & Klement však, stejně jako ostatní škodovky s tímto označením, dostal kůži.

Že by pocity v interiéru nějak významně proměnila, říci nemohu, ovšem to neznamená, že by se člověku za volantem sedělo špatně. Představte si kodiaq nebo superb ve stejném provedení, jen s diametrálně odlišnou palubní deskou, a budete mít docela dobrý obrázek.

Škoda uvedla Enyaq ve vrcholné verzi Laurin & Klement

AutoMoto

Sedačky by sice mohly být měkčí, ale kůže je na dotek příjemná, béžová barva hezky ladí s chromovanými linkami a černými plasty. K mání je i černočerná verze a speciálně pro provedení Laurin & Klement jsou sedačky ventilované a mají i masážní funkci - to jiné enyaqy nenabídnou.

Změny v grafice vestavěné navigace a zjednodušení ovládání klimatizace jsou znatelné, ale spíš kosmetické - tady revoluci nečekejte. Příjemný je fakt, že vyhřívání i ventilaci sedaček lze ovládat přímo v dolní liště displeje, není třeba otvírat žádné menu, stejně jako u teploty ve voze. Zůstaly taky zkratky uprostřed lišty.

Jak to funguje za jízdy, zjistíme snad zanedlouho v testu; datum uvedení do prodeje zatím není známé. Posvítíme si také na to, co je pravdy na dojezdu až 570 km na jedno nabití zadokolky 85, a na rychlost nabíjení, která díky optimalizaci softwaru u této i dalších verzí má v ideálních podmínkách klesnout pod 30 minut z 10 na 80 % stavu nabití.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Historie a současnost vozů pro hasiče od Škodovky

Škodovka na Legendách ovšem nepředstavuje jen jediné auto. Její stánek zahrnuje také něco z historie označení Laurin & Klement, nejnovější soutěžní speciál Škoda Fabia RS Rally2 či kodiaqy a superby pro záchranáře a dálniční policii.

Za volantem Škody Enyaq iV: Výborný po všech stránkách

Testy

Reklama

Výběr článků

Načítám