Článek
Motor z Ferrari 488 GTB vyhrál na celé čáře. Zvítězil jak v hlavní kategorii Motor roku, ale ovládl i dílčí skupiny: Motor v objemu 3,0-4,0 l, Nový motor a Výkonný motor. Hegemonii agregátů Ferrari pak podtrhnul vítěz kategorie Motor s objemem nad 4,0 l – Ferrari V12 6,3 l.
Ostatní pozice a kategorie si pak rozdělili očekávané agregáty. Například už čtyřnásobný vítěz kategorie Motor do 1,0 l, tedy Ford 1,0 l EcoBoost si připsal už páté vítězství. Očekávalo se také, že nový plochý přeplňovaný motor pro Porsche 911 by mohl získat nějakou z cen. A získal svou kategorii (do 3,0 l) a třetí místo v celkovém pořadí.
Na výsledcích je ale zajímavá jedna skutečnost. Když se podíváte na tabulky, poznáte, že ani v jedné z kategorií není motor původem od japonských nebo dokonce korejských značek. V jediné kategorii se pak objevuje motor z Francie (PSA 1,2 Turbo) a v kategorii Zelený motor vyhrál elektromotor Tesla, tedy americký agregát.
Motor roku:
- Ferrari V8 3.9 Turbo
- BMW 1.5 T Hybrid
- Porsche 3.0 Turbo
Do 1,0 l
- Ford 1.0 Turbo
- Volkswagen 1.0
- Turbo BMW 0.8
Motor o objemu 1,0 - 1,4 l
- PSA 1.2 Turbo
- BMW/Mini 1.2 Turbo
- Volkswagen 1.4 Turbo Hybrid
Motor o objemu 1,4 - 1,8 l
- BMW 1.5 T Hybrid
- BMW 1.5 Turbo
- Audi 1.8
Motor o objemu 1,8 - 2,0 l
- Mercedes-AMG 2.0 Turbo
- Audi 2.0 Turbo
- Volvo 2.0 T-K Hybrid
Motor o objemu 2,0 - 2,5 l
- Audi 2.5 Turbo
- Porsche 2.5 Turbo
- Ford 2.3 Turbo
Motor o objemu 2,5 - 3,0 l
- Porsche 3.0 Turbo
- BMW M 3.0 Turbo
- BMW 3.0 Twin Turbo
Motor o objemu 3,0 - 4,0 l
- Ferrari V8 3.9 Turbo
- Mercedes-AMG V8 4.0 Turbo
- Porsche 4.0
Motor s objemem nad 4,0 l
- Ferrari V12 6.3
- Audi V10 5.2
- Mercedes-AMG V8 5.5 Turbo
Zelený motor
- Tesla EV
- BMW 1.5 T Hybrid
- Volvo 2.0 T-K Hybrid
Nový motor
- Ferrari V8 3.9 Turbo
- Volvo 2.0 T-K Hybrid
- Porsche 3.0 Turbo
Výkonný motor
- Ferrari V8 3.9 Turbo
- Ferrari V12 6.3
- Porsche 4.0