Hlavní obsah

Modernizovaný Mercedes-Benz EQS vrací hvězdu na kapotu a má delší dojezd

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Elektrický vlajkový sedan automobilky Mercedes-Benz dostal v rámci modernizace upravený design, včetně nové masky a znaku na kapotě. Pod podlahou se pak objevila nová baterie s delším dojezdem.

Foto: Mercedes-Benz

Modernizovaný Mercedes-Benz EQS

Článek

Ačkoliv je oficiální premiéra naplánována až na čínský autosalon, již nyní automobilka Mercedes-Benz odhalila modernizovanou verzi svého vlajkového elektrického sedanu EQS. Změny jsou přitom dobře patrné již na první pohled.

Součástí standardní výbavy se nově stal dynamičtější přední nárazník z výbavové verze AMG Line, ještě výraznější změnou je však přepracovaná maska. Logo třícípé hvězdy tak nově stojí vzpřímeně na kapotě, čímž se EQS opět o kousek víc přiblížilo vlajkové lodi značky, třídě S.

V kabině automobilka vylepšila sedadla, která mají o 5 mm vyšší čalounění, zatímco zadní loketní opěrka nabízí širší možnost nastavení sklonu. Komfortní polštářky na hlavových opěrkách mají kontrastní prošívání a součástí kabiny jsou i nové chromované dekory.

Test Mercedesu EQS SUV: Komfort na prvním místě

Testy

Volitelný balíček Executive Plus navíc přidává komfortní funkci odsunutí sedadla předního spolujezdce, čímž vzadu vznikne více místa na nohy. Opěrák pravého zadního pasažéra se navíc umí sklopit až na 38 stupňů. K dispozici je také pneumatické nastavení zadního sedadla, funkce rychlého vyhřívání a osvětlení zadní strany předních sedadel.

Po technické stránce je nejvýraznější inovací nová baterie s využitelnou kapacitou 118 kWh namísto původních 108,4 kWh. Vylepšený brzdový systém navíc slibuje více energie získané rekuperací.

Dojezd dle testovacího harmonogramu WLTP měl vzrůst až o 82 kilometrů, takže model EQS 450 4Matic nabídne dojezd až 799 kilometrů. Varianta EQS 450+ dokonce až 822 kilometrů.

Model EQS s pohonem všech kol 4Matic navíc díky modernizaci nabídne schopnost táhnout přívěs o hmotnosti až 1700 kilogramů namísto původních 750 kg.

Po technologické stránce je novinkou funkce Automatické změny jízdního pruhu ALC, dostupná i v Evropě, která funguje na dálnicích se dvěma oddělenými jízdními pásy a s rychlostním limitem do 140 km/h. Funkce bude instalována z výroby jako součást Aktivního asistenta řízení.

„Pokud vpředu jede pomalejší vozidlo, může vůz v rychlostech 80 až 140 km/h sám zahájit změnu jízdního pruhu. Jestliže radary detekují dostatek místa a rozpoznají značení jízdních pruhů, může EQS pomalejší vozidlo předjet zcela samočinně,“ popisuje funkci automobilka. Vůz ovšem musí být vybaven navigací MBUX.

Informace o termínu uvedení modernizovaného modelu EQS na trhy zatím automobilka nezveřejnila. Otázkou zůstává také vývoj cen.

Carl Benz zemřel před 95 lety. Byl u zrodu automobilu

AutoMoto

Mercedes-Benz třídy G prošel modernizací, má elektrifikované motory a průhlednou kapotu

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám