Hlavní obsah

Mercedes-Benz třídy G prošel modernizací, má elektrifikované motory a průhlednou kapotu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ačkoliv byl Mercedes-Benz třídy G představen již před 45 lety, od roku 2018 se prodává ve své teprve druhé generaci. A ta nyní přijíždí s řadou zajímavých technických i technologických vylepšení.

Foto: Mercedes-Benz

Modernizovaný Mercedes-Benz třídy G

Článek

Po designové stránce zůstává Mercedes-Benz třídy G věrný ikonickým hranatým tvarům, měnily se pouze detaily, například lamely v mřížce chladiče. Drobnou úpravou ale prošel i přední nárazník, přemístěna byla kamera a vlastní ostřikovač dostala i couvací kamera. Do podběhů se pak standardně instalují aerodynamicky optimalizovaná 18“ litá kola.

Design lze tradičně uzpůsobit volbou výbavových stupňů, které umí podtrhnout elegantní i dobrodružný charakter vozu. Rozšířený personalizační program Manufaktur pak pomáhá ještě lépe uzpůsobit vůz požadavkům zákazníka. K drobným změnám ale došlo také v kabině, která dostala například upravenou středovou konzolu.

Všechny modely jsou nyní vybaveny 12,3palcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu MBUX s bezdrátovou mobilní konektivitou a navigací s rozšířenou realitou. Nechybí ambientní osvětlení nebo hlasové ovládání na povel Hey Mercedes. Volitelně kabina nabídne i dvě 11,6“ obrazovky pro zadní sedadla, ventilované držáky nápojů nebo bezdrátovou nabíječku telefonů pro zadní sedadla.

Mercedesy se točí kolem své osy. Automobilka tak láká na elektrickou třídu G

AutoMoto

Zajímavou specialitou v infotainmentu je Off-Road Cockpit, který při aktivaci zobrazuje náklony vozidla, výšku, úhel natočení kol a teplotu. Funkce „Transparent Hood“, známá již z modelů EQE a GLC, umožňuje díky 360stupňovému kamerovému systému vidět na vozovku pod kapotou.

Pod kapotou jsou nově kompletně elektrifikované pohonné jednotky, tedy doplněné o mild-hybridní 48V systém. Pohonné jednotky jsou vybaveny integrovaným startér-generátorem, který slibuje zlepšit odezvu motoru, snížit spotřebu a zlepšit celkový komfort.

Model Mercedes-Benz G 500 nově dostal 3,0litrový řadový šestiválec doplněný dvojicí turbodmychadel a elektrickým kompresorem. Motor nabízí nejvyšší výkon 330 kW (449 k) a 560 Nm točivého momentu. Mild-hybridní systém pak krátkodobě vypomáhá výkonem 15 kW (20 k) a 200 Nm.

Vznětový Mercedes-Benz G 450 d, osazený naftovým šestiválcem, nabízí nejvyšší výkon 270 kW (367 k) a 750 Nm točivého momentu, přičemž mild-hybridní systém opět pomáhá výkonem 15 kW a 200 Nm. Motory jsou spojeny s devítistupňovou automatickou převodovkou a tradičně nechybí ani redukční převodovka a uzávěrky všech tří diferenciálů.

Vrcholný Mercedes-AMG G 63 je osazen ověřeným 4,0litrovým biturbo motorem V8, který nabízí nejvyšší výkon 430 kW a 850 Nm točivého momentu. Ani zde však nechybí 48V mild-hybridní systém, který opět přidává 15 kW a 200 Nm točivého momentu.

Standardní AMG G 63 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 220 km/h. Volitelný paket AMG Performance pak zvýší maximální rychlost o 20 km/h, zatímco čas potřebný ke zrychlení na 100 km/h se zkrátí o 0,1 sekundy.

Pouze model G 63 pak nabízí i nový aktivní podvozek AMG Active Ride Control, který pracuje s hydraulickými stabilizátory a adaptivními tlumiči. Podvozek tak nabízí jistější sportovní jízdu i větší možnosti pohybu kol při jízdě v náročnějším terénu.

Mercedes-Benz pokořil svůj vlastní rekord ve spotřebě elektromobilu

AutoMoto

Mercedes-AMG se pustil do nové třídy E. Má 612 koní, přitom to je teprve začátek

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám