Hlavní obsah

Microlino je znovuzrozené BMW Isetta, legendární vozítko s jedinými dveřmi

12. 9. 2021, 6:34

Dojezd až 200 km, nabíjení z obyčejné zásuvky a cenu od 300 tisíc korun slibuje elektrické Microlino, roztomilé švýcarské vozítko, které se má letos začít prodávat. Ukázalo se na mnichovském autosalonu.

Foto: Micro

Třetí prototyp vozítka Microlino, nejbližší sériové výrobě

Článek

Mnichovský autosalon IAA navštívila kromě řady zavedených automobilek taky pěkná hrstka téměř neznámých firem. Jednou z nich je i Micro, švýcarský výrobce elektrických skútrů a elektrokoloběžek. To hlavní, co dovezl, však byly první sériové kousky městského mikroauta Microlino.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Microlino na mnichovském autosalonu 2021

Firma funguje od roku 1997 a nápad na městské vozítko Microlino vznikl v roce 2015. Tehdy vznikl první prototyp, který se ukázal na ženevském autosalonu v roce 2016. Od té doby probíhá vývoj – šest let je u nového auta relativně normální doba. A o jednom ze starších prototypů jsme už psali.

Jeho design je jednoznačně inspirovaný vozítkem Isetta, vzniklým v Itálii, ale nejznámějším díky výrobě pod značkou BMW ve druhé polovině 50. let minulého století. Stejný, jen modernější, je tvar, světlomety i to nejdůležitější – způsob nastupování.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Microlino na mnichovském autosalonu 2021

Odklápí se celá příď, řidič nastupuje na pravou půlku dvoumístné lavice a pak se posune za volant. Následně nasedne spolujezdec, příď se zavírá a můžete vyrazit na cestu. Kromě dvou míst k sezení je za lavicí ještě 220l zavazadelník, přístupný druhými dveřmi zezadu stroje. Pod ním je pohonné ústrojí, které pohání zadní kola.

Foto: Micro

Třetí prototyp vozítka Microlino, nejbližší sériové výrobě

Microlino váží 513 kg a je dlouhé jen 2,5 metru, takže na řadě míst půjde zaparkovat příčně v řadě podélně stojících aut. Je totiž určené do města a k tomu jsou malé rozměry klíčové. Podle webu firmy jsou v nabídce baterie o kapacitě 8 nebo 14,4 kWh, což má stačit na 125 nebo 200 km dojezdu.

Baterie krmí elektromotor o výkonu 17 koní a 118 Nm, což stačí ke zrychlení na 50 km/h za pět sekund a nejvyšší rychlosti 90 km/h – ta je ale dle brožurky, kterou firma rozdávala na mnichovském autosalonu, daná omezovačem, nikoliv schopnostmi stroje.

Foto: Micro

Třetí prototyp vozítka Microlino, nejbližší sériové výrobě

Samozřejmě, čeho tu moc není, je výbava. Boční okna jsou posuvná a airbagy nebo všemožné elektronické asistenty tu vážně nečekejte. Topení s ofukem čelního skla a vyhříváním zadního okna microlino má, ale na klimatizaci bychom příliš nespoléhali.

Microlino se nabíjí 3-4 hodiny ze standardní 230V zásuvky; nebude podporovat nabíjení stejnosměrným proudem. Je to do jisté míry pochopitelné – není určen na dlouhé cesty a díky malé baterii a slabé palubní nabíječce může být levný.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Microlino na mnichovském autosalonu 2021

Jak konkrétně? Výrobce uvádí základní cenu 12 tisíc eur, tedy cca 305 tisíc korun. Samozřejmě, větší baterie bude znamenat vyšší cenu a něco taky udělají různé daně apod. Přesto to vypadá, že microlino by nemuselo být bez zajímavosti pro ty, co chtějí jezdit výhradně po městě.

Reklama

Související témata:

Výběr článků