Hlavní obsah

Mercedes odhalil nový koncept, kupé Vision Iconic spojuje minulost s budoucností

V dílně značky Mercedes-Benz vznikl koncept Vision Iconic, který byl inspirován bohatou minulostí společnosti. Zároveň nabízí pohled na její budoucí styl a slibuje moderní technologie, včetně autonomního řízení či solární barvy.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision Iconic

Článek

Koncept byl specificky inspirován automobilovým designem třicátých let, což je dobře patrné zejména při pohledu na siluetu s protáhlou kapotou, elegantně vystupujícími blatníky a kabinou se splývavou zádí. Automobilka se přitom inspirovala u řady vlastních modelů, jako jsou 300SL či 540K Autobahn Kurier.

Foto: Mercedes-Benz

Jedna z prvních designových skic konceptu Mercedes-Benz Vision Iconic

Asi nejvýraznějším prvkem je však osvětlená maska, která je vzpomínkou na bohatě chromované masky historických vozů. V tomto případě vidíme pouze chromovaný rámeček, maska je tvořena kouřovým sklem s osvětlením tvořícím tvary mřížky.

Na kapotě nechybí charakteristická třícípá hvězda, která je rovněž osvětlená, v rozích karoserie pak automobilka umístila moderní minimalistická světla slibující nejnovější technologie osvětlení s výrazným podpisem ve tvaru třícípé hvězdy. Naopak zadní světla jsou minimalistická, stejně jako logo automobilky na víku zavazadelníku.

Kabina je inspirována uměleckým stylem art-deco, přičemž palubní deska je tvořena plovoucím skleněným prvkem, který automobilka označuje jako „Zeppelin“. Volant je nezvykle velký, čtyřramenný a bez jakýchkoliv ovládacích prvků. Ostatně ty v kabině takřka vůbec nevidíme.

Místo dvou samostatných sedadel je vpředu lavice, čalouněná modrým sametem, zajímavostí je však i obložení podlahy, využívající vzor ze 17. století, který se stal znovu populární v průběhu dvacátých let minulého století. Po vzoru historických vozů má navíc koncept i tzv. sebevražedné dveře, které se otvírají proti směru jízdy.

Vedle designu je koncept zajímavý i technikou a technologiemi. Disponovat by měl například řízením drive-by-wire, tedy bez mechanického propojení volantu a kol, přičemž řízena jsou kola přední i zadní nápravy.

Koncept navíc slibuje sofistikovaný systém autonomního řízení 4. úrovně, které posádce umožní při jízdě po dálnici relaxovat, či schopnost automatického parkování. K monitorování okolí vůz využívá i sadu senzorů umístěných ve výklopném prostoru na střeše.

Pro zpracování velkého množství dat je koncept vybaven „neuromorfním výpočetním systémem“. Výpočetní architektura, která by měla fungovat jako lidský mozek, slibuje rychlejší a efektivnější výpočetní výkony. Koncept by měl být schopen například lépe rozpoznávat značky, jízdní pruhy či okolní vozidla a rychleji na ně reagovat.

Mimořádně zajímavý je také černý lak, který je ve skutečnosti „solární barvou“. Tento „fotovoltaicky-aktivní“ povrch by měl být schopen dobíjet baterii vozu, přičemž u běžného SUV s povrchem kolem 11 metrů čtverečních by systém (za ideálních podmínek) měl být schopen zajistit dostatek energie pro zdolání až 12 000 kilometrů, jak uvádí automobilka.

Iconic Vision je zatím pouze konceptem, který může naznačit budoucnost značky v některých oblastech. Například jeho osvětlenou masku už ale vyvezl nový model GLC. O možné transformaci konceptu do produkčního vozu se značka nijak nezmiňuje.

Související témata:

Výběr článků

Načítám