Článek
„Data ukazují, že fyzická tlačítka jsou někde lepší,“ připouští německá automobilka i přes její digitální interiéry nedávných novinek. Řeč je například o ovládání hlasitosti či tempomatu na volantu.
„Rozdíl uvidíte, když přejdete z nového sedanu CLA, který má méně pevných tlačítek, do nového GLC, kde jsme vrátili otočné prvky a tlačítka, protože z dat vidíme, že tato fyzická tlačítka jsou pro určité věkové skupiny a určitou část populace velmi důležitá,“ vysvětlil Östberg v rozhovoru pro Autocar na mnichovském autosalonu s tím, že se řídí nasbíranými daty.

Sedan CLA má kompletně dotykový volant, známý z posledních mercedesů.

Varianta kombi neboli Shooting Brake to přitom už u stejného modelu CLA napravuje, volant má nahoře fyzická tlačítka.
Tato data souvisí s novou architekturou vozů s třícípou hvězdou ve znaku. Kromě toho, že díky ní software lze aktualizovat bezdrátově, poskytuje také výrobci přístup k datům a preferencím řidičů.
„To je velmi důležité, protože to znamená, že rozhodnutí, jako je například obnovení některých fyzických ovládacích prvků, mohou být řízena daty,“ řekl Östberg.
Preference se liší napříč trhy. Zatímco Evropané mají rádi tlačítka, asijští řidiči preferují spíše dotykové obrazovky a hlasové ovládání.
Mercedes právě vybavil novou generaci SUV GLC největší obrazovkou vůbec a možná i největší, jaká kdy byla v jakémkoli sériově vyráběném voze: jednodílným displejem s názvem MBUX Hyperscreen, který s úhlopříčkou 99 cm zabírá celou šířku palubní desky. Řeč je tak především o středové konzole a volantu, kam se po delší odmlce vrátila fyzická tlačítka jak v novém elektrickém GLC, tak i v modelu CLA Shooting Brake.