Článek
Omezený dojezd zůstává jedním z hlavních strašáků pro zájemce o elektromobily. Revolučním by se v tomto ohledu měla stát nová technologie baterií s pevným elektrolytem, v angličtině označovaná jako solid-state battery.
Nový typ baterie totiž nabídne až o čtvrtinu vyšší energetickou hustotu, zatímco hmotnost a rozměry zůstávají stejné. Díky tomu je možné s elektromobily dosahovat delšího dojezdu, respektive zachovat stávající dojezd při zmenšení baterie, a tím i odlehčení vozu.

Prototyp projel tři státy a stále mu zbýval dojezd přes sto kilometrů.
Prototyp vozu Mercedes-Benz EQS byl osazen systémem baterií s pevným elektrolytem, který vznikl ve spolupráci divizí Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) a centrem technologií Mercedes F1 v britském Brixworthu. Články pro baterii dodala americká společnost Factorial Energy.
Vůz se pak v rámci testování a ověřování funkčnosti vydal na jízdu z německého Stuttgartu do švédského Malmö. Cestu dlouhou 1205 kilometrů v běžném provozu přitom zvládl bez zastávky na dobíjení a do cíle dorazil se zbývajícím dojezdem 137 kilometrů. Pro automobilku se tak jedná o významný úspěch.
Trasu vedoucí po dálnicích A7 a E20 přes Německo a Dánsko až do Švédska přitom naplánoval navigační systém automobilky Electric Intelligence, který zohlednil faktory jako je topografie, doprava, průměrné teploty nebo náročnost na chlazení či vyhřívání kabiny. Na cestě přitom nebyly využity trajekty.
Prototypu, který byl baterií osazen, ovšem pomohla také další vylepšení, například v podobě lepší energetické hospodárnosti díky pasivnímu chlazení.

Baterie s pevným elektrolytem z dílny automobilky Mercedes-Benz