Hlavní obsah

Mercedes-Maybach připomíná tradici motorů V12 speciální edicí

2:35
2:35

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Renomovaný německý výrobce luxusních vozů Mercedes-Maybach se pochlubil speciální edicí limuzín V12 Edition, které připomínají ikonickou motorizaci pod kapotou i důraz na unikátnost a prestiž každého vozu.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Maybach V12 Edition

Článek

Značka Mercedes-Benz patří k tradičním zástupcům německých prémiových značek, pokud ale její zákazníci touží po ultimativním luxusu, může je odkázat na vozy své značky Mercedes-Maybach, které představují naprostý vrchol nabídky. Unikátní přitom není jen kabina a exteriér, ale také motorizace.

Značka Maybach, jejíž kořeny sahají do dvacátých let minulého století, se totiž proslavila automobily s dvanáctiválcovými motory. Zakladatelem této tradice se v třicátých letech stal luxusní automobil Maybach Zeppelin, osazený prvním produkčním dvanáctiválcem značky.

Foto: ČTK / SZ-Photo / Scherl, Profimedia.cz

Maybach Zeppelin, 1931

Za návrhem motoru stál Karl Maybach, syn zakladatele značky Wilhelma. Jeho motor přitom sliboval působivou kombinaci výkonu a kultivovanosti. Pohonná jednotka o objemu 7,8 litru nabízela na svou dobu působivé parametry, včetně výkonu 200 koní a maximální rychlosti 170 km/h.

Na tradice značky Maybach se nyní automobilka rozhodla odkázat limitovanou edicí 50 kusů modelu V12 Edition, kterou nabídne na vybraných trzích. Základem unikátní edice je už tak luxusní limuzína Mercedes-Maybach S680.

Vůz zaujme speciálním lakem kombinujícím černou a olivovou metalízu, oddělenou tenkým stříbrným proužkem, přičemž jen aplikace laku zabere 10 hodin.

Unikátní jsou také kovaná kola v olivové barvě a loga kombinující znak Maybach a dvanáctku na emblému z 24karátového zlata na C-sloupku.

Kabina nabízí čalounění prémiovou kůží Nappa, dřevěné dekory, hnědou stropnici nebo vyšité emblémy loga Maybach a číslovky 12 na hlavových opěrkách. Ve středovém tunelu je pak číslovka označující pořadí vozu v rámci padesátikusové série.

Středová konzola mezi zadními sedadly zaujme speciální grafikou, jejíž tvorba trvá sedm dní, nebo držáky na speciální skleničky na šampaňské zdobené stříbrem. Vůz má v kabině celkem pět obrazovek, nechybí elektrický pohon zadních dveří.

Pod kapotou je ukryt 6litrový motor V12 o výkonu 612 koní, spojený s devítistupňovou převodovkou a systémem pohonu všech kol. Vůz s hmotností přes 2,3 tuny zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy, dosahuje maximální rychlosti 250 km/h a jeho ovládání usnadňuje systém řízení zadních kol. Cenu modelu značka nezveřejnila.

Výběr článků

Načítám