Hlavní obsah

Malá auta se spalovacími motory to mají spočítané, varuje Volkswagen

Modely jako Polo nebo T-Cross už nedostanou nástupce se spalovacími motory, a to navzdory pravděpodobnému rozvolnění zákazu prodeje nových aut tohoto typu v roce 2035. Kvůli emisním předpisům by byly tak drahé, že by je nikdo nekupoval.

Foto: Volkswagen

Koncept levného elektromobilu Volkswagen ID. Every1 (Ilustrační foto)

Článek

Ačkoliv Evropská komise navrhla zmírnit faktický zákaz prodeje nových spalovacích motorů po roce 2035, Volkswagen má v segmentu malých aut jasno. Šéf značky Thomas Schäfer potvrdil, že benzinové modely jako Polo nemají budoucnost: „Budoucnost v tomto segmentu je elektrická,“ řekl magazínu Auto Motor und Sport.

Důvodem je ekonomika. Vývoj nového malého spalovacího motoru, který by splňoval stále se zpřísňující emisní limity, by byl tak drahý, že by se výsledné auto stalo neprodejným.

Místo toho nastupuje éra elektřiny. Nepřímým nástupcem VW Polo se stane čistě elektrický model, který dorazí už příští rok s cenovkou startující na 25 000 eurech (cca 608 tisíc korun). Ještě levnější alternativu pak přinese rok 2027, kdy sériová verze konceptu ID. Every1 srazí vstupní cenu na hranici 20 000 eur (cca 487 tisíc korun).

Pořád to jsou relativně vysoké částky na to, že mají být základními cenami lidových aut. Škoda Fabia dnes začíná na cca 400 tisících korun, zatímco Dacia Sandero dokonce na 340 tisících korun. I současný Volkswagen Polo startuje na 515 tisících korunách, tedy o 93 tisíc korun níž, než je odhad základní ceny jeho elektrického nástupce.

Všechny chystané novinky, včetně plánovaného malého crossoveru, jehož předobrazem je koncept ID. Cross, budou využívat platformu MEB+ vyvinutou speciálně pro levnější elektromobily s pohonem předních kol.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Polo ve sportovním provedení GTI Edition 25

Pro fanoušky klasiky má ale Wolfsburg uklidňující zprávu – konec oblíbených malých volkswagenů nepřijde ze dne na den. Současné generace pola a t-crossu v nabídce prozatím zůstanou a budou se po blíže neurčenou dobu prodávat souběžně s novými elektromobily. Automobilka zatím nestanovila konkrétní datum, kdy spalovací verze z ceníků zmizí úplně.

Strategie VW se opírá o tvrdá data, která vyvrací mýty o nezájmu o elektromobily. Tržní podíl bateriových elektromobilů v EU vzrostl na 16,4 % a Volkswagen jako jediná značka překonal hranici milionu prodaných vozů. Levnější elektrické modely mají tento trend v nadcházejících letech ještě výrazněji podpořit.

Výběr článků

Načítám