Článek
Volkswagen potvrdil, že výroba modelu Touareg, dlouholeté vlajkové lodi značky v podobě velkého SUV se spalovacím motorem, v příštím roce končí. Ještě než se tak stane, je tu finální edice, která bude k dispozici do března příštího roku.
Po říjnové premiéře edice tuzemské zastoupení již potvrdilo i cenu Touaregu Final Edition. Přijde na nejméně 1 919 900 Kč se zážehovým třílitrovým šestiválcem o výkonu 250 kW, 340 koní. Alternativou je dieselový třílitr s výkonem 210 kW, 286 k, dostupný od 1 934 900 Kč. Na vrcholu nabídky je finální verze R se zážehovým plug-in hybridem o systémovém výkonu 340 kW, 462 k.
Liší se v detailech. Ve výbavových variantách „R-Line Final Edition“ a „R Final Edition“ je na okenní liště zadních dveří laserem vyrytý výrazný název edice, který se dále nachází na kůži páky voliče automatické převodovky, v osvětleném obložení přístrojové desky a na prahových lištách.
Akční edice je oproti variantám R-Line a R nadstandardně sériově vybavena. Součástí ceny modelu je mimo jiné metalické lakování karoserie, 20“–21“ kola z lehké slitiny, designový paket Black Style, 360° kamerový systém, bezklíčové odemykání a zamykání včetně funkce Easy Open a elektricky výklopné tažné zařízení.
Interiér finálových edicí je pak dodatečně vybaven elektricky ovládanými koženými sedadly s aktivní klimatizací, head-up displejem, čtyřzónovou automatickou klimatizací Climatronic a v neposlední řadě i panoramatickým střešním oknem. Sériově dodávaný je také vzduchový podvozek či servomechanické automatické dovírání dveří.
Luxus s lidovou značkou
Stejně jako dlouho nevyráběný luxusní sedan Phaeton byl i Touareg vášnivým projektem tehdejšího předsedy představenstva Ferdinanda Piecha. Kromě rozšíření atraktivity německé značky v oblasti prémiových SUV se také dělil o náklady na vývoj s původním modelem Cayenne, což umožnilo Porsche uvést na trh jejich vůbec první SUV.
Volkswagen dosud prodal více než 1,2 milionu vozů Touareg, včetně 471 000 kusů první generace (2002–2009), 483 000 kusů druhé generace (2010–2018) a 265 000 kusů třetí generace (2018–2026).
Vůz si připsal i několik rekordů a památných marketingových počinů. V roce 2005 prototyp Touaregu Stanley vyhrál závod autonomních vozidel v nevadské poušti. O rok později táhl sériový model s motorem V10 TDI Boeing 747.
V roce 2011 se další model s motorem V6 TDI vydal z Argentiny na Aljašku a za necelých 12 dní urazil 22 750 kilometrů. A mezi lety 2009 a 2011 závodní verze Touaregu třikrát dobyly Rallye Dakar.







