Článek
Lexus LFA, supersportovní kupé vyráběné mezi lety 2010 až 2012 v počtu pouhých 500 kusů, patří dodnes mezi ikonické modely japonské značky. Tomu napomohla jak unikátní konstrukce kombinující lehké materiály (jako karbon, titan a hořčík), tak fantastický motor V10, který vedle výkonu 560 koní nabízel i fantastický zvuk.
Nyní se jméno LFA, což je zkratka odvozená od termínu Lexus Future-Advance, opět vrací. Zatím zdobí pouze Lexus LFA Concept, ten však už na první pohled nemá daleko do produkční podoby. Ostatně jeho základem je technika použitá v supersportovní Toyotě GR GT a odvozeném závodním speciálu Toyota GR GT3.
Opět se tak bavíme o speciálním hliníkovém šasi, které zřejmě opět dostane panely karoserie z karbonem vyztužených plastů. Lexus ovšem není jen přeznačkovaným dvojčetem, nabízí zcela unikátní tvary.
Karoserie je elegantně uhlazená, má zapuštěné kliky a nevšední aerodynamický tvar mají i zrcátka, tedy pravděpodobně spíš kamery v nich ukryté. Vzadu je pak naznačen výsuvný spoiler.
Kabina zaujme výrazným přístrojovým štítem s menšími displeji po stranách i nevšedně tvarovaným malým volantem připomínajícím knipl. Ostatně celé pracoviště řidiče působí jako kokpit. Zajímavostí je navíc absence tradičního displeje infotainmentu v palubní desce.
Zásadním rozdílem oproti vozům značky Toyota však bude pohonná jednotka. Namísto přeplňovaného motoru V8 se totiž značka Lexus rozhodla vsadit na čistě elektrický bateriový pohon. Ovšem zatímco Toyota už zveřejnila minimální očekávané parametry, Lexus o technice zarytě mlčí.
Sázka na elektrický pohon je přitom v době, kdy zájem o čistě elektrické supersporty klesá, nevšedním tahem. Vysvětlení však můžeme najít v odůvodnění značky, proč nová generace modelu LFA není osazena spalovacím motorem.
„Název modelu LFA není vázán na vozidla poháněná spalovacími motory. Symbolizuje vozidlo, které ztělesňuje technologie, jež by jeho inženýři měli zachovat a předat další generaci. Od minulosti k budoucnosti: Lexus LFA Concept je důkazem toho, jak Lexus zachovává a předává hodnotu sportovních vozů a znalosti z oblasti výroby automobilů, aby mohly být zachovány a dále rozvíjeny,“ uvádí tisková zpráva.
Podobně jako modely Toyota GR GT a GT3 by přitom i Lexus LFA měl nabízet skvělé vlastnosti díky důrazu na nízké těžiště, dobrou aerodynamiku a také nízkou hmotnost v kombinaci s vysokou tuhostí. Zejména dosažení nízké hmotnosti bude v kombinaci s elektrickým bateriovým pohonem výzvou.








