Hlavní obsah

Lexus šokuje šestikolovým konceptem, prý se dočká i realizace

Značka Lexus se pochlubila první ukázkou nového konceptu MPV se šesti koly a označením LS, které původně nosila vrcholná limuzína. Nový koncept, který chce automobilka údajně i vyrábět, bude představen během autosalonu v Tokiu.

Foto: Lexus

Nový koncept Lexus LS

Článek

Zatímco Toyota láká na tokijský autosalon konceptem sedanu Corolla, sesterská značka Lexus doslova šokuje vizí nového konceptu s označením LS. Dříve toto označení nesla limuzína, která konkurovala BMW řady 7 a Mercedesu třídy S, v budoucnu by ho mohlo nést šestikolové MPV.

Foto: Toyota

Koncept Lexus LS slibuje díky dvěma párům zadních kol nadstandardní vnitřní prostor.

Automobilka ukázala siluetu nevšedního konceptu na svých stránkách i v jednom z videí publikovaných na YouTube. Šéf automobilky Akio Toyoda v něm naznačil, že původně bylo označení LS zkratkou pro Luxury Sedan, v budoucnu by se mohlo stát označením pro Luxury Space.

Podle Toyody by se totiž právě vozy typu MPV mohly v budoucnu stát novou podobou luxusu. Zájemci o prémiové automobily totiž touží po větším prostoru, v čemž sedany nemohou MPV modelům konkurovat. Ostatně již nyní značka nabízí luxusní cestovní MPV s označením Lexus LM (Luxury Mover).

Kabina nového konceptu LS by mohla být až šestimístná, přičemž cestující ve druhé i třetí řadě sedadel by měli mít nadstandardní prostor na nohy. Cestující ve třetí řadě sedadel by seděli nad dvěma páry zadních kol, což je pro moderní osobní vozy velmi nevšední řešení.

Jak ale dodává britský Autocar s odkazem na Simona Humprhriese, který je mimo jiné provozním ředitelem automobilky Toyota, dva páry zadních kol by mohly mít menší průměr než kola přední. To by znamenalo i menší podběhy a celkově mnohem více místa v zadní části kabiny.

Podle představitelů automobilky však šestikolové uspořádání představuje řadu výzev pro značku, u které mají zákazníci řadu očekávání - například v oblasti komfortu i odhlučnění. Koncept je tak zatím velmi vzdálenou vizí, podle šéfa značky Akia Toyody se však rozhodně dočká realizace.

Koncept, který bude představen na tokijském autosalonu, ale představí i nový designový styl značky, který se na žádost Toyody zbavuje ikonické vřetenovité masky. Podle něj už totiž nenabízí další potenciál pro vývoj. Automobilka tak s konceptem ukáže nový směr.

Související témata:

Výběr článků

Načítám