Hlavní obsah

Létat denně do práce? Izraelský startup to chce umožnit už za tři roky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Air One, dvoumístné letadélko s kolmým vzletem a přistáním, má podle jeho autorů změnit způsob, jakým cestujeme do práce. Lidé tam podle nich mají prostě létat. Tedy, budou-li mít výcvik pilota a 3,3 milionu korun na pořízení stroje.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Izraelský startup Air pracuje na snadno ovladatelném letadélkuVideo: Reuters

 
Článek

Spousta z nás denně jezdí do práce autem a občas trčí v kolonách. Izraelský startup s jednoduchým názvem Air to chce změnit, a to už v roce 2024. Chce nabídnout malé dvoumístné letadlo, kterým by lidé mohli cestovat třeba do práce, a to bez potřeby ranveje na dvorku.

Stroj s názvem Air One, na kterém pracují a který je vidět ve videu, se totiž dá označit jako letadlo eVTOL – „Electric Vertical Take-Off and Landing“, tedy česky „elektrické letadlo s kolmým startem i přistáním“.

Japonský létající automobil se vznesl s člověkem na palubě

AutoMoto

Takové stroje tu už ale byly, tak čím je tenhle speciální? „Stavíme letadlo, které je svou esencí blíž autu než letadlu. Je mnohem jednodušší, snazší na vlastnictví, údržbu i na obsluhu. Také cenovou hladinou – bavíme se o zhruba 150 tisících dolarech (cca 3,3 milionu korun), ale jak jich budeme vyrábět víc, cena bude klesat – je blíž autu,“ řekl šéf firmy Rani Plaut.

Stroj váží 970 kg, zvládá na jedno nabití baterií uletět až 160 km a jeho nejvyšší rychlost je 250 km/h. Podle agentury Reuters nebude třeba na pilotování tohoto stroje být skutečným pilotem.

Ovšem, pořád je to letadlo, ne auto, takže na jeho obsluhu těžko bude stačit řidičák, který si může udělat v podstatě každý. Jaký konkrétní výcvik bude muset člověk obsluhující tento stroj absolvovat, ukáže až čas.

Hyundai plánuje uvedení létajícího taxi

AutoMoto

Přesto už 180 lidí stroj objednalo a složilo tisícidolarovou (cca 22 tisíc korun) zálohu. Firma tvrdí, že zájem může dosáhnout až 15 tisíc kusů za rok. Zájem očekává zejména ze Spojených států, kde už spolupracují s tamním úřadem pro letectví, a zákazníkům chce stroje dodávat od roku 2024.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám