Hlavní obsah

Labutí píseň osmiválce Hellcat je konečně tady. Dodge Challenger SRT Demon 170 má přes tisíc koní

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Poslední představený Dodge Challenger nabízí nejvíce koní v historii tohoto modelu a všechno v něm bylo podřízeno co nejlepším výkonům ve čtvrtmílovém sprintu. K mání je dokonce i brzdný padák.

Dodge Challenger SRT Demon 170Video: Dodge

 
Článek

Po mnoha odkladech, způsobených náročností vývoje, je na světě poslední kousek finální série „Last Call“, sedmičky rozlučkových variant kupé Dodge Challenger. A pokud je něco definicí označení „muscle car“, je to právě on. Jmenuje se SRT Demon 170 a jeho parametry jsou dechberoucí.

Začněme od motoru. Pod kapotou pracuje - jak jinak - kompresorový osmiválec Hellcat o objemu 6,2 litru, kterému narostl objem kompresoru na rovné tři litry oproti 2,7 l „běžného“ demonu. Zvětšil se také průměr škrticí klapky z 92 na 105 mm a plnicí tlak kompresoru vzrostl z 1,05 na 1,47 baru.

Výsledkem těchto a několika dalších úprav je nejvyšší výkon 1039 koní a točivý moment 1231 N.m, pokud natankujete palivo E85, tedy směs 15 % ropného benzínu a 85 % etanolu. Na standardní palivo E10, které má nižší oktanové číslo, a s ním i nižší odolnost proti detonačnímu hoření, jsou čísla o poznání nižší, avšak stále extrémně vysoká - 912 koní a 1098 N.m.

Nejvýkonnější „pekelná kočka“ má zpoždění, motory umírají při náročných testech

AutoMoto

Vůz dokáže poznat, jaký podíl etanolu má palivo, které protéká z nádrže ke vstřikovačům. Podíl etanolu dokonce ukáže řidiči na displeji. Následně podle toho upraví dávkování paliva a předstih zapalování, aby předešel detonačnímu hoření. Nejvyšší výkon je k dispozici, je-li v palivu alespoň 65 % etanolu.

Co znamenají takové výkony pro dynamiku vozu? Zrychlení na „americkou stovku“ 60 mph, tedy 97 km/h, zabere na připravené závodní dráze s extrémně lepivým povrchem na startu pouhých 1,66 sekundy. Demon 170 následně zvládne čtvrtmílový sprint za 8,91 sekundy s cílovou rychlostí 243,28 km/h. Nejvyšší rychlost automobilka zatím neoznámila, ale jedno z upoutávkových videí v minulosti naznačilo hodnotu 215 mph, tedy 346 km/h.

Za zmínku stojí systém nazvaný SRT Power Chiller, který využívá klimatizaci k ochlazení mezichladiče stlačeného vzduchu mezi kompresorem a sáním. To aby kvůli rostoucí teplotě nasávaného vzduchu neklesala výkonnost motoru, když závodíte mnohokrát opakovaně.

Sílu na asfalt přenáší závodní pneumatiky značky Mickey Thompson, vyvinuté speciálně pro tento model. Vzadu mají rozměr 315/50 R17, vpředu je to 245/55 R18 a nejsou vhodné pro chladné počasí či deštivý povrch. Automobilka bude k vozu nabízet rovnou i druhou sadu pneumatik, které budou vhodnější pro použití na silnici.

Šest ze sedmi rozlučkových dodgů je na světě, nejnovější je Challenger Black Ghost

AutoMoto

S pneumatikami spolupracuje adaptivní odpružení od značky Bilstein, které má speciální režim pro čtvrtmílové sprinty. V něm přitvrdí přední tlumiče a změkčí ty zadní. Vůz má také měkčí pružiny a stabilizátory pro lepší přenosy hmotnosti při startu, což dokládá jeho primární určení - jezdit co nejrychleji rovně.

Výkonům pomáhá systém TransBrake 2.0, který řidiči umožňuje nastavit specifika ostrého startu do několika profilů podle trati, na které se zrovna nachází. Demon 170 také zvládá zabrzdit jen přední kola, aby mohl řidič zahřát zadní pneumatiky prokluzováním před startem. K mání je také brzdný padák, který je spolu s ochrannou klecí uvnitř auta vyžadován na závodních tratích, je-li vůz takhle výkonný.

Konečně, co znamená ono číslo 170? Je odkazem na sedmilitrový, tisícikoňový motor Hellephant, který je už nějakou dobu k mání samostatně pro individuální stavby závodních aut. Jeho označení v katalogu je C170. Také je toto číslo odkazem na to, že etanol zředěný na 85 % výsledného objemu by v obchodech měl označení „170 proof“, stejně jako se 40% lihovina dá v USA označit „80 proof“.

Vůz bude od konce března možné v USA objednat za cenu od 96 666 dolarů (2,16 milionu korun) a zákazníci budou moci ve voze mít jen jednu látkovou sedačku pro snížení hmotnosti. Také lze vynechat zvukovou izolaci kabiny a koberec v kufru, a místo normálního audiosystému lze mít jen rádio se dvěma reproduktory. Dodge plánuje vyrobit pouze 3000 kusů pro USA a 300 pro Kanadu.

Automobilka Dodge ukázala elektrickou budoucnost nadupaných amerických aut

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám