Hlavní obsah

Nejvýkonnější „pekelná kočka“ má zpoždění, motory umírají při náročných testech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Už sedm motorů nepřežilo testování v rámci vývoje pohonné jednotky pro poslední a nejvýkonnější Dodge Challenger s motorem Hellcat na světě. Premiéra se tak na SEMA Show neuskutečnila.

Foto: Dodge

Dodge Challenger SRT Hellcat (ilustrační foto)

Článek

Šest ze sedmi speciálních posledních edicí Dodge Charger a Challenger, které ukončí jejich veleúspěšný život na trhu nových aut, už je na světě. Ta sedmá se měla odhalit na tuningovém veletrhu SEMA Show v Las Vegas, ovšem nestalo se tak.

Šest ze sedmi rozlučkových dodgů je na světě, nejnovější je Challenger Black Ghost

AutoMoto

Proč? Při vývoji naráží automobilka na problémy, které se materializovaly v podobě sedmi zničených motorů. Zatím. „Měli jsme ho představit na SEMA a dostali jsme se do problémů. Nebudu se pokoušet schovat za obvyklé problémy s dodavatelskými řetězci a čipy, nic takového,“ cituje web Carscoops Tima Kuniskise, šéfa automobilky Dodge.

Dostat z 6,2l kompresorového osmiválce Hellcat výkon navíc podle něj problém není, a to ani nad hranici 851 koní, které nabízela dosud nejsilnější verze, nazvaná Demon. Problém je v testování houževnatosti tak vyšponovaného motoru, kterým musí projít.

Labutí píseň Dodge Challenger má mít přes 900 koní

AutoMoto

„Není to jednoduché. Motor běží na plný plyn hodiny a hodiny, nonstop. Testování je brutální. Odrovnali jsme zatím sedm motorů, ale myslím si, že už jsme našli řešení,“ vysvětluje Kuniskis.

Pokud řešení, které ovšem nepřiblížil, bude fungovat, hotové auto by se mělo ukázat zkraje roku 2023. Ani tentokrát ale neprozradil, na jaký výkon se můžeme těšit.

Reklama

Výběr článků

Načítám