Hlavní obsah

Kvůli požáru hal Škoda nedokončí až 16 tisíc octavií, říká odborový předák

Rozsáhlý požár výrobních a skladovacích hal v Mladé Boleslavi bude mít zásadní dopad na výrobu Škody Octavia po dobu několika měsíců. Vyplývá to ze slov odborového předáka Škodovky Jaroslava Povšíka.

Foto: Škoda Auto

Výroba Škody Octavia čtvrté generace (Ilustrační foto)

Článek

Automobilka Škoda Auto kvůli víkendovému požáru hal v Mladé Boleslavi nedokončí až 16 tisíc kusů modelu Octavia. Uvedl to web HN.cz s odvoláním na předsedu odborů ve Škodě Auto Jaroslava Povšíka. Požár podle něj výrobu ovlivní na měsíce.

Oheň vypukl podle Povšíka u firmy Faurecia, která je dodavatelem pro Škodu Auto, a přenesl se na závod dalšího z dodavatelů automobilky, podnik Grupo Antolin, který celý vyhořel. Firma pro Škodu dodává díly takzvaně just-in-time, automobilka tedy nemá zásoby jejích dílů na skladě.

Masivní požár skladu v Mladé Boleslavi. Hasiči vyhlásili zvláštní stupeň poplachu

Krimi

„Dělají pro nás výplně dveří, v zasaženém závodě se jen kašírují. Potahují se látkou přes plastovou výplň. Bez dané látky ale nemůžeme dát auta do prodeje,“ uvedl Povšík.

„Rozhodli jsme se vozy přesto vyrábět, jen je budeme nedokončené odstavovat. A jakmile budeme mít kašír, tak je budeme kompletovat, je to pro nás alfa a omega. Pravděpodobně budeme auta dodělávat na místě, nebudeme je vozit zpět do fabriky, jako to bylo dříve zvykem. Chceme je totiž dodat co nejdříve našim zákazníkům,“ doplnil.

Obří požár v Mladé Boleslavi je pod kontrolou, škoda bude astronomická

Krimi

Bez látky bude muset Škoda Auto podle něj odstavovat každou vyrobenou octavii. Výpadek se bude týkat pouze tohoto modelu. Firma tak zřejmě začne více vyrábět jiná auta, především modely Fabia a Scala. „Odhadem můžu říct, že v základu odložíme kvůli požáru 16 000 nedokončených octavií, než se situace uklidní. Ale uvidíme, jak rychle se obnoví výroba v Grupo Antolin,“ uvedl Povšík.

Ráno v Boleslavi odhalilo spoušť po obřím požáru: škoda za miliardu, vítr ztěžuje vyšetřování

Krimi

Situace se podle něj dotkne i závodů Volkswagen a Hyundai, kterým Grupo Antolin výplně také dodává. Náhradní řešení se podle Povšíka připravuje v Turnově, kde má firma další závod. „Potřebujeme, aby se výroba co nejdříve rozjela. Bude trvat několik měsíců, než bude vše v pořádku,“ dodal.

Ničivý požár v Mladé Boleslavi zasáhl i dodavatele Škody Auto

Ekonomika

Policisté vyšetřují rozsáhlý požár jako obecné ohrožení z nedbalosti, právní kvalifikace by se ale mohla ještě změnit. Kriminalisté nadále pracují se třemi verzemi. Nevylučují možnost úmyslného založení, variantou je i nedbalost nebo technická závada. Hořet začaly v sobotu večer nejprve dřevěné palety. Z nich se oheň rozšířil na výrobní a skladovací haly v sousedství. Hasiči požár zlikvidovali v neděli odpoledne zhruba po 17 hodinách, nikdo nebyl zraněn.

Požár podle předběžných odhadů způsobil škodu přes miliardu korun, její výši policisté zatím stále upřesňují. Byl to jeden z nejničivějších požárů v Česku. Doposud nejvyšší škodu – ve výši 4 miliard korun – způsobil v roce 2015 požár areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám