Hlavní obsah

Jižní Korea vyšetřuje Teslu kvůli dojezdu jejích aut na jedno nabití

Dojezd všech elektromobilů v mrazu klesá výrazně pod hodnotu uváděnou v katalogu, ovšem právě automobilka Tesla se kvůli tomu dostala do hledáčku korejských úřadů.

Foto: Tesla

Tesla Model 3

Článek

Jihokorejský antimonopolní úřad (KFTC) vyšetřuje amerického výrobce elektromobilů Tesla kvůli obviněním, že podnik nadhodnocuje údaje ohledně technických parametrů svých baterií. Agentuře Reuters to sdělil jeden z představitelů úřadu. Podle agentury Jonhap zaslal úřad automobilce zprávu, která uvádí, že Tesla u některých svých modelů, včetně vozu Model 3, zveličuje hodnotu dojezdu na jedno nabití.

„Plánujeme uspořádat schůzku, abychom rozhodli o rozsahu sankcí vůči této automobilce,“ řekl agentuře Reuters nejmenovaný představitel antimonopolního úřadu.

Chcete ojetý elektromobil? Nadšenec zdůrazňuje vážné riziko

AutoMoto

Tesla na svých internetových stránkách uvádí, že její elektromobil Model 3 dokáže na jedno nabití urazit 528 kilometrů. KFTC nicméně upozorňuje, že dojezdová vzdálenost může být nižší, pokud teplota klesne pod bod mrazu.

Nutno ovšem podotknout dvě věci. Jednak, dojezd elektromobilu na jedno nabití je závislý na stylu jízdy, profilu trasy i zatížení auta lidmi a nákladem – naprosto stejně, jako tomu je se spotřebou paliva u konvenčních aut. Nemůže existovat žádná záruka, že člověk vždy ujede tolik kilometrů, kolik udává výrobce v katalogu, protože každá jízda má jiné parametry.

Evropa bude do roku 2035 potřebovat 65 milionů nabíječek elektromobilů, tvrdí studie

AutoMoto

A zároveň – dojezd všech současných elektromobilů klesá v nízkých teplotách, a to leckdy i velmi výrazně. Např. u loni testované Mazdy MX-30 to bylo oproti katalogovému číslu téměř o 40 procent. Problém je o to horší, že v nízkých teplotách se baterie také pomaleji nabíjejí, nejsou-li dostatečně zahřáté, takže u nabíječky člověk stráví o to delší čas.

Výsledek šetření jihokorejského antimonopolního úřadu nicméně nepředjímejme, ale vyhlížejme. Teoreticky by mohl zažehnout nějakou změnu v normovaných dojezdech elektromobilů, nikoliv nepodobně tomu, jak EU nedávno ohlásila přezkum metodiky měření normované spotřeby benzínu u plug-in hybridů, protože realita může být od katalogových čísel nezřídka i stovky procent vzdálena.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám