Článek
Myšlenka inovace ryze sportovního roadsteru vzešla z úspěchu verze předchozí. A že se ani v budoucnu na popularitě třídy SLK nic nezmění, tedy rozhodně ne k horšímu, svědčí i přes sedm tisíc objednávek, které výrobce obdržel krátce poté, co v lednu 2004 uveřejnil první fotografie.
Vozy inovované SLK třídy budou na trh dodávány ve třech variantách. Nejméně výkonný je SLK 200 KOMPRESSOR osazený ekonomickým čtyřválcem, který spotřebuje pouhých 8.7 litru na 100 km a "našince" přijde na v přibližně milión korun.
Druhým želízkem v ohni je plnokrevný sportovec SLK 350 s nově vyvinutým šestiválcem, který "vyžene" vůz z nuly na 100 km/h za 5.6 vteřiny. Výkon 200 kW (272 koní) a točivý moment 350 Nm při 2400 ot./min. tomu odpovídají.
Cena nového SLK 350 se vyšplhá na přibližně 1,4 miliónu korun. Posledním, nejvýkonnějším a zároveň nejluxusnějším roadsterem je SLK 55 AMG s historicky poprvé osazeným osmiválcovým motorem. Počtu válců odpovídá i vysoký výkon 265 kW (360 koní) s maximálním točivým momentem 510 Nm. Více než dva milióny korun, které bude nejvýkonnější roadster stát, jsou asi jedinou vadou na jeho kráse.
Samozřejmostí bude plně dostupná výbava dle přání zákazníka, jen u modelu 55 AMG bude místo šestistupňové k dispozici sedmistupňová manuální převodovka.