Hlavní obsah

Hyundai potřebuje menší a dostupnější sportovní elektromobil, myslí si Biermann

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bývalý šéf výzkumného a vývojového oddělení Albert Biermann, díky kterému vznikly úžasné modely divize N se spalovacími motory, možná naznačil podobu dalšího elektrického sportovního modelu. Jeho vývoj však nebude snadný ani rychlý.

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 5 N by v budoucnu mohl dostat menšího a dostupnějšího sourozence.

Článek

Automobilka Hyundai, respektive její divize N, představila v uplynulých letech několik skvělých sportovních modelů, které si rychle získaly popularitu. Nedávno značka představila také svůj první sportovní elektromobil Ioniq 5 N, který by časem mohl dostat menšího a dostupnějšího sourozence.

V rozhovoru pro AutoExpress ho zřejmě naznačil Albert Biermann, který v minulosti působil jako šéf výzkumné a vývojové divize automobilky Hyundai, podílel se na vzniku sportovních modelů N a předtím šéfoval divizi BMW M. Aktuálně má v automobilce Hyundai roli poradce.

„Malý elektromobil N – to je něco, co musíme udělat,“ řekl Biermann pro AutoExpress. „Jinak necháme naše zákazníky v úzkých. Musíme přijít s něčím menším a cenově dostupnějším.“

Hyundai představuje zběsilou verzi elektromobilu Ioniq 5. Má 650 koní i falešné stupně převodovky

AutoMoto

Realizace tohoto projektu však nebude úplně jednoduchá, jak Biermann vzápětí dodal. Aby totiž podobný elektromobil dával smysl, bude muset nabízet kvalitní výkony. A to se neobejde bez 800V architektury, kterou nabízí nový Ioniq N.

„Pokud se jedná o vůz řady N, chcete s ním vyrazit na okruh – i kdyby jen na 15 nebo 20 minut. Pokud použijete 400V, zdvojnásobíte proud a čtyřikrát zvýšíte odvod tepla. Účinnost bude špatná. Pokud uvažujete o autě typu i30 N, 400 voltů není vhodných,“ uvedl Biermann k volbě architektury. Ideální však nejsou ani menší baterie, které nemají dostatečnou kapacitu a mohly by se rychle přehřívat, což by omezilo schopnosti vozu.

Modely Ioniq 5 a Ioniq 6 jsou přitom podle Biermanna těmi nejmenšími, které vznikly na 800V platformě GMP. Nový model si tak nejspíš bude muset počkat na novou platformu IMA, která by měla nabízet 400V i 800V architekturu pro vozy v různých segmentech. Ani po jejím uvedení by se ale malý sportovní elektromobil nemusel stát realitou.

Takto komplexní vůz by totiž zřejmě vyžadoval obrovské investice, které by se musely podepsat na ceně. Na téma tak údajně v automobilce probíhají diskuze, včetně rozhodování, do jakého segmentu by měl vůz vlastně spadat. Zatím ale není nic jisté.

Pokud by ale projekt nakonec dostal zelenou, mohl by v elektrické budoucnosti nahradit rovnou tři aktuální modely: i20 N, i30 N a crossover Kona N.

Test Hyundai Ioniq 6: Tiše a úsporně

Testy

Reklama

Výběr článků

Načítám