Hlavní obsah

Hybridy za stejnou cenu jako konvenční vozy už za tři roky, plánuje Nissan

Sdílením hlavních komponent pohonů chce Nissan dosáhnout takových úspor při výrobě hybridů, že mají zhruba v roce 2026 stát stejně jako auta s konvenčním pohonem.

Foto: Nissan

Ilustrační foto

Článek

Moment cenové rovnosti hybridních a ryze spalovacích aut je u Nissanu vzdálen pouhé tři roky. Alespoň tak zní plán automobilky, jehož klíčovou součástí je sdílení komponent napříč typy pohonů a s tím snížení výrobních nákladů. Informuje o něm britský web Autocar.

Nissan změnil vývojový proces takovým způsobem, že bude mít pakety „X v 1“ pro různé systémy. Pro pohon elektromobilů to bude „3 v 1“, tedy invertor, elektromotor a reduktor, u hybridů to bude „5 v 1“, protože přibude spalovací motor a generátor elektrické energie. Systém označený e-Power, který automobilka používá pro své hybridy, nemá žádnou převodovku ani spojku, která by dokázala propojit spalovací motor přímo s koly.

Díky tomu budou moci klíčové součástky různých pohonných ústrojí sjíždět ze stejné výrobní linky. Následně se budou kompletovat podle toho, do jakého auta mají přijít. To má ušetřit zhruba 30 % nákladů na vývoj a výrobu.

Nissan slibuje baterie s pevným elektrolytem v roce 2028, do Euro 7 investovat nechce

AutoMoto

Nissan tak chce dosáhnout toho, aby okolo roku 2026 byly konvenční vozy a hybridy e-Power na stejné cenové úrovni v rámci jednotlivých modelů. Neupřesnil nicméně, jak velkou roli, pokud nějakou, má ve vyrovnání hrát růst ceny konvenčních provedení.

Pro ilustraci, dnes stojí qashqai se spalovacím motorem, pohonem předních kol a bezestupňovou převodovkou ve výbavě Tekna 970 tisíc korun, stejná výbava s ústrojím e-Power přijde na 1,08 milionu korun - rozdíl je 110 tisíc. V případě většího X-Trailu je ve srovnatelných provedeních rozdíl 120 tisíc korun.

Automobilka také nehovořila o tom, jestli se novinky ve vývojovém a výrobním procesu nějak dotknou cen elektromobilů, jako je ariya nebo leaf. Právě u bateriových elektromobilů je totiž vysoká pořizovací cena jednou z hlavních bariér masového rozšíření a proponenti elektrické mobility už léta slibují, že ke srovnání brzy dojde.

Nová kompaktní platforma prověří soudržnost aliance Renault–Nissan–Mitsubishi

AutoMoto

Reklama

Související články

Nissan Qashqai dostal nový hybridní pohon

Japonský Nissan pro svůj oblíbený crossover Qashqai uvádí zcela nový motor. Drží se přitom trendu elektrifikace a přichází s hybridní jednotkou nabízející...

Výběr článků

Načítám