Hlavní obsah

Nová kompaktní platforma prověří soudržnost aliance Renault–Nissan–Mitsubishi

V rámci přepracované aliance Renault–Nissan–Mitsubishi se každá z hlavních dvou značek soustředí na jiné části trhu. Ambice na vývoj nové platformy pro nižší střední třídu však mají obě.

Foto: Nissan, Jan Handrejch, Právo, koláž Novinky

Ilustrační foto

Článek

Nedávno přepracovaná aliance Renault–Nissan–Mitsubishi, v níž mají dva hlavní hráči nyní stejné majetkové podíly a stejná práva, bude brzy prověřena. Jednou z oblastí, kde byla dohoda přepracována, totiž je zaměření na určité segmenty trhu.

Každá automobilka má hrát prim tam, kde je silná, a má nechat tu druhou dominovat jinde. Ovšem v jednom ze segmentů mají sebedůvěru obě automobilky, a to v nižší střední třídě.

V současnosti obě nabízejí auta na alianční platformě CMF-CD, například Nissan Qashqai či Renault Austral, a příbuznou elektromobilní platformu CMF-EV, na níž stojí Renault Megane E-Tech Electric a Nissan Ariya. Pro auta představená po roce 2026 ovšem mají automobilky vyvíjet novou platformu.

Renault a Nissan přepracovaly alianční dohodu, přinese rovnost rozhodování

AutoMoto

Luca de Meo, šéf skupiny Renault, řekl britskému webu Autocar, že se chce vyhnout „čtyřem rukám na volantu“ a že by bylo lepší, kdyby za vývoj byla zodpovědná jedna automobilka. Měl by to být Renault? „Dává to smysl. Renault má hodně věcí, které jsou potřeba pro evropské auto. Mohlo by se stavět v našich továrnách,“ nechal se slyšet.

Nissan však má očividně také zájem. „Jsme silní u SUV v segmentu C. Rádi bychom si toto jádro zachovali,“ řekl novinářům Makoto Učida, generální ředitel Nissanu.

„Neinvestujeme do CMF-BEV. Neinvestujeme do CMF-A. Ale když přijde řada na segment C, to není regionální platforma. To je Čína, Amerika, celý svět, a to bychom si rádi ponechali,“ nechal se slyšet provozní ředitel Nissanu Ashwani Gupta.

Kdo tedy vývoj povede? Může se stát, že každá automobilka půjde vlastní cestou, jako to je s hybridními pohonnými ústrojími – každá má své. „Je to otevřený vztah spíš než nucený sňatek,“ komentoval přepracovanou alianci Luca de Meo. Prostor pro vlastní práci tedy automobilky mají.

Nissan slibuje baterie s pevným elektrolytem v roce 2028, do Euro 7 investovat nechce

AutoMoto

Reklama

Související témata:
Auta nižší střední třídy

Výběr článků

Načítám